Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Uitwendig of inwendig?

janv

ZeewaterForum gebruiker
Hallo, ik heb zelf uitwendige afschuimers, maar zag op dit forum dat vrijwel iedereen inwendige afschuimers heeft.
Is dat beter?
 
Kun je eerst even aangeven wat je met "inwendig" bedoeld?
 
Ik heb zelf afschuimers die buiten het filter staan, maar zag op fotos op dit forum veel schuimers die erin staan.
Vandaar mijn vraag.
 
is geen verchil buiten dat de afschuimers die in de sump draaien de pompen mischien meer warmte afgeven aan het water.
hang on afschuimers heb je ook. mischien bedoel je dit met uitwendig.
grtz
 
is geen verchil buiten dat de afschuimers die in de sump draaien de pompen mischien meer warmte afgeven aan het water.
hang on afschuimers heb je ook. mischien bedoel je dit met uitwendig.
grtz
is wel verschil een externe heeft een extra pomp nodig voor de flow ,de interne is dat dezelfde pomp die ook de lucht injecteerd ,bij hang-on,s is ook maar 1 pomp nodig
 
Samengevat: Ik moet 2 pompen gebruiken voor de schuimers, maar de opbrengst van de schuimers doen niet onder voor die van inwendige/interne.
 
Samengevat: Ik moet 2 pompen gebruiken voor de schuimers, maar de opbrengst van de schuimers doen niet onder voor die van inwendige/interne.
Iedereen bedankt.
 
Correct, technisch hetzelfde. Je loopt alleen meer risico op lekkage want een schuimer wil wel eens "overkoken" bij bepaalde situaties als een anemoon in een stromingspomp, ander filtermateriaal of eiwitrijk voer.

Vandaar mijn keus voor intern en het uitsparen van een extra pomp

Vg Jan
 
Correct, technisch hetzelfde. Je loopt alleen meer risico op lekkage want een schuimer wil wel eens "overkoken" bij bepaalde situaties als een anemoon in een stromingspomp, ander filtermateriaal of eiwitrijk voer.

Vandaar mijn keus voor intern en het uitsparen van een extra pomp

Vg Jan
huh technisch het zelfde ,verklaar je eens nader?
 
In mijn geval doet de opbrengst er niet zo toe, omdat de beide schuimers totaal een fabrieksopbrengst hebben van 3800 liter, en de bakken + bioloog 3200liter zijn. Ik was alleen nieuwsgierig, want ik wist eerlijk gezegd niet eens dat er interne schuimers bestonden. -ik wil graag alles weten-. Allemaal hartelijk dank voor de info.
 
Technisch hetzelfde betekent dat de eiwitafschuimers precies hetzelfde doen, de ene staat IN je sump met één pomp die water en lucht inblaast en de andere staat erbuiten. Hierdoor is een tweede pomp noodzakelijk die er water naar toe moet pompen en de andere die de lucht/water intern laat lopen. Maar.... dan doet de eiwitafschuimer precies hetzelfde werk.

En zoals gezegd meer risico bij overkoken.
 
Bovenaan