Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Triton & sporenelementen icm gevaarlijke waarden

O nee maar uiteraard steks, het polymeer van Sprung is in deze vorm inderdaad een vaste vorm. Ik hersenspinselde/puzzelde meer naar een mogelijke vloeibare (misschien daardoor wel ook een minder goed/snel absorberende) vorm en of dat eventueel te koop zou zijn.
 
Hier mijn waardes, dit is wel mijn eerste meting dus er valt nog niet te zeggen of bepaalde stoffen aan het opbouwen zijn.

Ik werk voor een groot deel met het DSR principe.
Bak draait sinds maart 2014, heb tot 19 augustus geen waterwissels gedaan. Sinds 19 augustus word er +- om de twee weken 20 liter water ververst met synthetisch zout. (voorheen reefcrystals nu pro reef)
Om fosfaat te binden gebruik ik over het algemeen een absorber op ijzerbasis in een wervelbedfilter.
Doseer dagelijks op 350 liter water 0,4ml Fe trace . (sinds een paar weken 0,6ml)
En ben ongeveer een maand voor de test gestart met een wierenfilter met cheatomorpha wier.
Afschuimer is een deltec sc1455 welke ik niet als overcapaciteit zie met 2 dokters en 11 andere visjes.
Ik voer meestal dagelijks 1 blokje dutch mysis en een stukje nori en ongeveer 2x per week komt daar iets van kreeften eieren of cyclops bij.
Daarnaast word er soms afgewisseld met marine flakes van tropical en ander diepvriesvoer.


Owja weet iemand toevallig waar een overschot in barium vandaan kan komen? Toevallig van voer of eerder als vervuiling in gebruikte zouten/toevoegingen?
 

Bijlagen

  • triton test 25-11-14.pdf
    119 KB · Weergaven: 40
Over het voeren bvds: zijn het hele kleine visjes?? Wat voer je weinig, mijn vissen zouden dat niet overleven of graatmager zijn...
 
Hoi Marjan, het zijn twee dwergpitvisjes(die eten wat ze tussen de stenen vinden) 8 kardinaalbaarsjes (apogon leptacanthus) en een kleine blenny(escenius stigmatura en de twee dokters die krijgen dagelijks ook nori. Ik heb zelf het idee dat de vissen absoluut niet mager zijn. Dutch mysis blokjes zijn volgens mij ook bijna 2x zo groot als ander diepvriesvoer.

Ik zal straks even proberen foto's te maken want als de vissen ondervoed zijn wil ik hier wel snel verandering in brengen. Hoeveel zou jij voeren met dit vissenbestand?
 
Ik heb net gewogen en dutchmysis weegt +-9 gram en een ander merk +-5 gram. Maar nog als dit veel te weinig is hoor ik het graag dan begin ik gelijk met het opvoeren hiervan.

Ik hem mn camera bij mijn ouders laten liggen maar ga hem denk ik straks even ophalen:mad:
 
Ik wilde je niet aan het twijfelen brengen hoor, sorry als dat nu toch het gevolg is! Ik voer zelf vrij veel, niet alleen vanwege mijn visbestand maar ook vanwege het grote lps bestand wat ik heb.
Mogelijk is het blok Dutch mysis tezamen met de nori voor jouw visbestand gewoon voldoende.
 
Ik wilde je niet aan het twijfelen brengen hoor, sorry als dat nu toch het gevolg is! Ik voer zelf vrij veel, niet alleen vanwege mijn visbestand maar ook vanwege het grote lps bestand wat ik heb.
Mogelijk is het blok Dutch mysis tezamen met de nori voor jouw visbestand gewoon voldoende.

Geen probleem hoor!:eek:

Liever dat ik (al dan niet onnodig) aan het twijfelen gebracht word dan dat ik vrolijk doorga met iets dat niet goed is. Een ronde buik is natuurlijk ook maar een subjectief begrip. Wat ik mooi rond vind zou een ander zomaar mager kunnen vinden.
 
Oke, maar ook mogelijk is: polymeren kunnen na bewerking of in oplossing met iets anders wel een vloeibare vorm aannemen toch?
Je hebt ook easylife en amtra wat zware metalen er uit haalt onder andere koper

Gr Rico
 
Laatst bewerkt:
Hmm, het haalt ook mangaan uit je water die jij wel wilt hebben dacht ik.

MetaSorb Binds:

Aluminum, Cadmium, Cerium, Cobalt, Copper, Dysprosium, Erbium, Europium, Gadolinium, Gold, Holmium, Iron, Lanthanum, Lead, Lutetium, Manganese, Mercury, Neodymium, Nickel, Samarium, Scandium, Selenium, Silver, Terbium, Ytterbium, Yttrium, Zinc.
Het haalt er meer dingen uit wat je niet in je water wilt hebben dan je wilt hebben dus is dan toch een simpel reken sommetje lijkt mij
Alleen een beetje mangaan toevoegen

Gr Rico
 
Intresant betreft een polymeerfilter. Dit word inderdaad ook in ziekenhuizen
En zo gebruikt .aquaholland heeft dit een tijdje in het assortiment gehad.
Schijnt zeer goed om metalen en medicijnen uit water te filteren.
Kreeg te horen dat dit product vanuit u s a niet meer aan Europa geleverd
Werd. Dus geprobeerd via bv e bay en webschops in Amerika.
Maar helaas tot nu toe niet gelukt.
 
Kan iemand uitleggen waar jullie al die informatie vandaan halen over se Triton methode een soort handleiding ik ken geen Duits maar redelijk Engels maar het liefst Nederlands maar die kan ik niet vinden.
 
Kan iemand uitleggen waar jullie al die informatie vandaan halen over se Triton methode een soort handleiding ik ken geen Duits maar redelijk Engels maar het liefst Nederlands maar die kan ik niet vinden.
Mitch, Nederlands weet ik niet, maar Engels wel: http://www.triton.de/en/faq/faq-handling/

Er was eerder een pdf online vindbaar, maar die was gedeeltelijk wel erg langdradig. Ik denk dat je met deze info al een eind moet komen. Het is minder ingewikkeld dan je denkt.
 
Eigenlijk is de topic tittel verkeerd : er zou eigenlijk moeten staan Triton Analyse icm gevaarlijke waarden. Kan dit nog veranderd worden? De oorspronkelijke titel kan verkeerd uitgelegd worden ....
 
net begonnen met me triton jerrycan voorbereiding heb maar ruimte voor 3x 5 liter dus heb gewoon de gehele inhoud gewogen of gemeten in ml en elke x de helft gebruikt en aan gevuld maar nu kom ik er achter dat mijn base 1 minder inhoud bevat als base 3a en 3b.

Heb base 1 gewogen was 840 gram heb ik 420 gram van gebruikt en aangevuld met 4,5 liter osmose water
base 3a de helft 500ml +4liter osmose water + 3b 500 ml

zijn er nog meer mensen met dit probleem?


Heb ook gelijk de link gelegd met base 1 en Kh+ van dsr denk dat dit gewoon het zelfde is NaHCO3(Nariumbicarbonaat) omdat je gemiddeld op 93gram per liter zit bij dsr op 90gram per liter en het lijkt ook hetzelfde.
mijn huidige verbruik met dsr is 12x25ml dus kan dit kloppen dat dat ook mijn dosering van triton moet zijn of sla ik volledig de plank mis?
 
net begonnen met me triton jerrycan voorbereiding heb maar ruimte voor 3x 5 liter dus heb gewoon de gehele inhoud gewogen of gemeten in ml en elke x de helft gebruikt en aan gevuld maar nu kom ik er achter dat mijn base 1 minder inhoud bevat als base 3a en 3b.

Heb base 1 gewogen was 840 gram heb ik 420 gram van gebruikt en aangevuld met 4,5 liter osmose water
base 3a de helft 500ml +4liter osmose water + 3b 500 ml

zijn er nog meer mensen met dit probleem?

Als je Elementz 1 in poeder vorm hebt ( de nieuwe verpakking ) hou dan deze tabel aan :

Base Elementz 1 wordt met 9,5 liter osmose vermengd ( totaal 10 liter oplossing )
Base Elementz 2 wordt met 9 liter osmose vermengd ( totaal 10 liter oplossing )
Base Elementz 3a en 3b worden met 8 liter osmose vermengd ( totaal 10 liter oplossing )
( Eerst wordt Elementz 3a vermengd met 8 liter en daarna 3b toegevoegd )
 
Daar komt de aap uit de mouw bedankt
 
goedendag ik heb erge last met me nieuwe kh test red sea, maar ik denk dat ik heel nauwkeurig me ca test (salifert kan aflezen) dus ben nu van plan om deze als referentiete gebruiken voor mijn basis elementz.

zijn er nog meer mensen die het op deze manier doen?
natuurlijk houd ik ook mijn kh test in de gaten en hopen dat ik er steeds beter in woord.

het enigste wat ik kan bedenken is als mijn ca en kh verbruik niet exact gelijk zijn dat mijn kh hier door eerder uit loopt omdat die namelijk 6x zoveel in het water zit als ca of klopt deze redenatie niet?
 
goedendag ik heb erge last met me nieuwe kh test red sea, maar ik denk dat ik heel nauwkeurig me ca test (salifert kan aflezen) dus ben nu van plan om deze als referentiete gebruiken voor mijn basis elementz.

zijn er nog meer mensen die het op deze manier doen?
natuurlijk houd ik ook mijn kh test in de gaten en hopen dat ik er steeds beter in woord.

het enigste wat ik kan bedenken is als mijn ca en kh verbruik niet exact gelijk zijn dat mijn kh hier door eerder uit loopt omdat die namelijk 6x zoveel in het water zit als ca of klopt deze redenatie niet?


Zou ik niet doen. De kans dat je kH en Ca op een kwalijke manier uit de pas gaat lopen is op deze manier veel groter als bij sturing op kH.
 
oke dan zit ik toch goed met mijn gedachten gang, en ga ik iedergeval even ongeveer zoeken met ca en dan perfectioneren met kh en misschien als ik de uitslag krijg van me toekomstige triton test kan ik voor me zelf een kleur bepaling doen en kijken of ik goed zit.
 
Bovenaan