Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Triton core 7

Tekst en uitleg over Triton Core 7:
Zie hier een filmpje van een interview van Korallenriff.de met Eshan op de Interzoo 2016:

https://www.youtube.com/watch?v=CCi1xW5Zs3w

Wat ik er even snel van heb opgepikt is dat ze beweren dat met een 'foefje' de oplossingen 7x geconcentreerder hebben gemaakt ten opzichte van de normale oplossingsgraad bij 20oC. Daarmee gaan de oplossingen tot 7x langer mee.

Core 7 is dus 7x geconcentreerder.
Voor de KH oplossing is dat misschien een welkome invulling. Maar hoe je 7x meer CaCl2 oplost in 1 liter dan wat nu al past in 1 liter???
 
Vooral voor wat betreft de KH-vloeistof fascineert de truc me. Ook weet ik dat je met de calciumchloride bij een bepaalde concentratie een stroperige vloeistof krijgt.

Het is natuurlijk heel aantrekkelijk de jerrycans te vullen met een aantal Core7-flessen en zo 7 x langer met de jerrycans te kunnen doen...

Ik heb nog voor een paar maanden voorraad aan Base Elementz staan en ik ben daar dik tevreden mee. Te zijner tijd zal ik overwegen de Core7 uit te proberen. Zeven keer minder vaak de vloeistoffen aanvullen (en niet meer hoeven te mengen met water) scheelt weer onderhoud. Meer tijd om van de bak te genieten dus.

Ik heb Triton en de mensen er achter in de afgelopen jaren leren kennen als betrouwbaar, wat ze op de markt brengen werkt uitstekend. Ik ben benieuwd!
 
Vooral voor wat betreft de KH-vloeistof fascineert de truc me. Ook weet ik dat je met de calciumchloride bij een bepaalde concentratie een stroperige vloeistof krijgt.

Klopt, hogere viscositeit.

Ik heb een paar jaar gewerkt vanuit maximale verzadiging (niet oplosbaar kristalliseert op de bodem en lost weer op na toevoegen extra water).
Vanuit deze verzadigde oplossing maakte ik tweewekelijks mijn doseervoorraad. Zo ook voor KH en magnesium.



Mvgr. Michel
 
Klinkt interessant. Wat ik me daarbij afvraag is of je het wel kunt mengen met RO water. Ik gebruik nu iets van 60-70 milliliter per dat. Dat is dus 6/7 ml van het concentraat uit de flessen. Dat zou betekenen dat ik nog maar 1 milliliter per dag zou hoeven toevoegen??? Mijn KH daalt met iets van 1 dKH per dag dacht ik, hoe kan 1 ml dat nu rechtbreien? In dat geval maakt een druppeltje extra vanuit de doseerpomp nogal uit en zou ik het alsnog willen verdunnen.
Of is het 7x zo geconcentreerd als de opgeloste oplossing van triton base. Dan zou ik zo'n 10ml per dag moeten toevoegen....
Ik ben zeer nieuwsgierig naar een heldere uitleg!

---- update ----

Na het filmpje gezien te hebben doe je er 7x zo lang over als met een normale fles.
normale fles = 10 liter vloeistof
Nieuwe fles = 1 liter maar met die ene liter doe je 7x zo lang, dan zou er dus in 70 liter aangemaakte normale base elements net zo veel elementen zitten als in 1 liter van core 7. Kan dat??
 
Hoi,

De core7 wordt niet gemengd met osmose water:eek:

De core7 wordt als een concurrent van de calciumreactor beschouwd ( volgens Ehsan )

IK zou persoonlijk ze alleen toepassen bij 1000 liter en meer.

De core7 kun je straks bij de handelaar aftappen, dus geen mengen, lege fles meenemen en alleen voor de vloeistof betalen:)

refill station.jpg
 
Klopt, hogere viscositeit.

Ik heb een paar jaar gewerkt vanuit maximale verzadiging (niet oplosbaar kristalliseert op de bodem en lost weer op na toevoegen extra water).
Vanuit deze verzadigde oplossing maakte ik tweewekelijks mijn doseervoorraad. Zo ook voor KH en magnesium.



Mvgr. Michel
dus wat neergeslagen is is weer op te lossen of begrijp ik het verkeerd?
 
dus wat neergeslagen is is weer op te lossen of begrijp ik het verkeerd?

Dat klopt helemaal.
Bijgaand een foto van onopgelost natriumbicarbonaat (melkfles) en natriumcarbonaat (heldere fles).
Idem dito voor CaCl2, maar dat doe ik niet meer omdat het overschot een te harde brok vormt, die lost wel op maar gast moeizamer ivm beperkt contactoppervlak.


Mvgr. MichelImage1465287931.559994.jpgImage1465287943.248767.jpg
 
Het hele core 7 is nep het is niet eens 2x zo sterk als de oude base elementen.
Ik weet niet waarom er beweert wordt dat het 7x zo sterk is maar dit is zeker niet het geval en als je informatie aan triton vraagt over of het nog op te lossen is in RO water word je van het kastje naar de muur gestuurt.
Ik heb volgens de doseer aanwijzingen 2ml per 100l per dag nodig wat neerkomt voor mij op 28 ml per dag
28x35 =980 ml dus zou er 35 dagen met de set moeten doen met de oude elementen doe ik 3 weken
 
Dikke oplichters bende....Gebruikte eerst 120 ml per dag en nu 30 ML
Het verschil is dat het eerst op 10 Liter was en nu op 1Liter.
Ik doe nu 1 maand met Triton 7 en dat kost 31€
Eerst was het 40€ per 3 maanden.
Nu zijn 1 een klap alle andere elementen methodes goedkoper geworden en zit ik serieus te denken om over te stappen.
Domme zet van triton.
Ik heb maar een bak van 400L....stel je voor als je er een hebt van 1500L:confused:
 
Je kunt toch ook de 'oude' Base Elementz blijven gebruiken?

Het idee is dat de oude elementen onverdund gebruikt kunnen worden. Gebruikte je eerst 70 ml van de verdunde vloeistoffen, gebruik je nu 10 ml onverdunde vloeistof.

Met een fles doe je dus iets minder lang: je zou kunnen zeggen dat een nieuwe fles 'maar' 70% van de werkzame stoffen bevat van de oude. Daarom is de prijs ook lager. Als het goed is, betaal je per 'gram werkzame stof' precies hetzelfde. Tenzij natuurlijk je winkelier een andere berekening heeft gemaakt...

Als het verbruik toeneemt, betaal je natuurlijk meer. Maar dat geldt in de oude situatie ook. Het schijnt dat door een andere samenstelling de pH bij gebruik van de nieuwe elementen stabieler is. Dat zou kunnen leiden tot meer groei, dus tot meer verbruik.

Zelf heb ik nog een voorraadje Base Elementz staan, ik schat voor ongeveer 6 maanden. Of ik daarna 'overstap' naar Core7 weet ik nog niet. Het is een voordeel dat je niet meer hoeft te mengen en te verdunnen, maar voor mij een nadeel dat ik dan minder water toevoeg en dus meer verdampt water aan moet gaan vullen middels de bijvulautomaat. Moet ik dat reservoir weer vaker vullen :p

Luxeproblemen :)
 
Het is een voordeel dat je niet meer hoeft te mengen en te verdunnen, maar voor mij een nadeel dat ik dan minder water toevoeg en dus meer verdampt water aan moet gaan vullen middels de bijvulautomaat. Moet ik dat reservoir weer vaker vullen :p

Luxeproblemen :)

Hoeveel doseer je dan dat je je maar weinig water hoeft bij te vullen ?
Bij mij verdampt per dag 3 tot 5 liter, dat krijg ik nooit bijgevuld met het water uit de doseerpompen omdat die maar ml toevoegen.
Nu gebruik ik geen Base maar gewoon standaard balling.
 
Je kunt toch ook de 'oude' Base Elementz blijven gebruiken?

Bij veldhuis staan die flessen niet meer nu alleen nog maar de core 7...wellicht dat je ze online kan bestellen

---- update ----

Hoeveel doseer je dan dat je je maar weinig water hoeft bij te vullen ?
Bij mij verdampt per dag 3 tot 5 liter, dat krijg ik nooit bijgevuld met het water uit de doseerpompen omdat die maar ml toevoegen.
Nu gebruik ik geen Base maar gewoon standaard balling.

Je verdampt altijd meer dan dat je toevoegd...dus aanvullen blijft..tis misschien een halve liter per dag

---- update ----

Klinkt interessant. Wat ik me daarbij afvraag is of je het wel kunt mengen met RO water. Ik gebruik nu iets van 60-70 milliliter per dat. Dat is dus 6/7 ml van het concentraat uit de flessen. Dat zou betekenen dat ik nog maar 1 milliliter per dag zou hoeven toevoegen??? Mijn KH daalt met iets van 1 dKH per dag dacht ik, hoe kan 1 ml dat nu rechtbreien? In dat geval maakt een druppeltje extra vanuit de doseerpomp nogal uit en zou ik het alsnog willen verdunnen.
Of is het 7x zo geconcentreerd als de opgeloste oplossing van triton base. Dan zou ik zo'n 10ml per dag moeten toevoegen....
Ik ben zeer nieuwsgierig naar een heldere uitleg!

---- update ----

Na het filmpje gezien te hebben doe je er 7x zo lang over als met een normale fles.
normale fles = 10 liter vloeistof
Nieuwe fles = 1 liter maar met die ene liter doe je 7x zo lang, dan zou er dus in 70 liter aangemaakte normale base elements net zo veel elementen zitten als in 1 liter van core 7. Kan dat??

Het is geen 7 keer ...hoogstens 4 keer

En ja omdat de concentratie hoog is is het raadzaam om voorzichtig te doseren je praat idd over mililiters.
Mijn dosering is 30 ml per dag per fles

---- update ----

Overigens vind ik triton meer iets voor sps bakken
 
Ik heb gemaild met Triton ,

ik die nu balling , 360ML per dag toevoegen van KH CA En mineraalzout ,

ik heb gemaild wat mijn verbruik zou zijn als ik overstap op Core 7 dit zou 55ml zijn per dag dus klopt ongeveer de 7x minder ,

echter nu kost het me 10.30 per maand aan poedertjes en dan 25.50 per 18 dagen voor navulling van de flessen
 
Ik heb gemaild met Triton ,

ik die nu balling , 360ML per dag toevoegen van KH CA En mineraalzout ,

ik heb gemaild wat mijn verbruik zou zijn als ik overstap op Core 7 dit zou 55ml zijn per dag dus klopt ongeveer de 7x minder ,

echter nu kost het me 10.30 per maand aan poedertjes en dan 25.50 per 18 dagen voor navulling van de flessen

Als het klopt, dan heeft Triton een prima manier gevonden om met minder moeite, het is immers ook voor hun veel minder sjouwen, meer van jouw eurootjes in hun zak te krijgen. Andere andere kant, veel fabrikanten verhogen domweg alleen de prijzen, Triton neem dan nog de moeite om een "nieuw" product te introduceren. :)
 
Ik heb gemaild met Triton ,

ik die nu balling , 360ML per dag toevoegen van KH CA En mineraalzout ,

ik heb gemaild wat mijn verbruik zou zijn als ik overstap op Core 7 dit zou 55ml zijn per dag dus klopt ongeveer de 7x minder ,

echter nu kost het me 10.30 per maand aan poedertjes en dan 25.50 per 18 dagen voor navulling van de flessen


7x minder met jouw huidige balling methode
Maar niet 7 keer minder in verhouding tot de oude base elementz
 
Ja op de fles staat 7x of our base elements range.
Dit is misleidend voor de normale mens .
Iedereen denkt dus dat je er 7x langer mee kan doen
Voor mij heeft eshan ook afgedaan na meer dan een jaar triton gebruikt te hebben.
Ik ga weer terug naar 150l per week waterwissels .
 
Tja,

hetzelfde verhaal toen de Triton Methode werd geïntroduceerd.:p

het was flauwekul, de metingen waren ook overbodig etc. etc.:confused:

gr Ray
 
Ik hoor dat eshan emigreert naar australie....ik neem aan dat een zaakbehartiger blijft.
 
Bovenaan