Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

The Dream Tank 3.0

He robert, ik weet ik ben dat betreft best wel een pietlut ik wil de bak altijd dan ook zo stil mogelijk hebben.
maar zoals ik al aangeef waar hij voor dient doet hij 100% prima en dat is het koelen van de bak.:biggrin:
Ik zet de coolers wel aan als ik ga werken dan heeft alleen me vrouw er last van haha.
 
He robert, ik weet ik ben dat betreft best wel een pietlut ik wil de bak altijd dan ook zo stil mogelijk hebben.
maar zoals ik al aangeef waar hij voor dient doet hij 100% prima en dat is het koelen van de bak.:biggrin:
Ik zet de coolers wel aan als ik ga werken dan heeft alleen me vrouw er last van haha.

Hallo Dennis, dat laatste is een goeie!
Maar ik heb net even op internet rondgekeken en ik heb coolers gevonden met een geluid van maximaal 25 dbh. Moet je wel even voor in de buidel tasten. Ze kosten vanaf €142,75 en zijn van het merk GHL Propellerbreeze.
Het is dat je weet.
Houd het verder koel vandaag!
 
Vandaag een grote waterwissel gedaan 25 ltr dat is nog 20% van de bakinhoud.
ik heb de waterwaardes na de wissel gemeten.

Op de 25 liter water had ik 910 gram zout gedaan ( 1024)

Zout = 1025
Temp = 26,5
No 2 = 0
N03 = 1
Po 4 = 0,01
Ph = 8,15
kh = 9,25
Mg = 1400
Ca = 420

Ik heb de doseerpomp van de wodka nu teruggebracht op 0,75 ml per dag.
En ik heb de Rowa deze week ook terug gebracht naar 10 gram in het zakje ( 1 afgestreken eetlepel)
want ik probeer iets meer po4 te krijgen in de bak.
 
En ik heb de verlichting ook nog een beetje aangepast.
Ik had het gevoel dat er teveel wit licht in de bak aanwezig was.
Dus ik heb de volgende aanpassing gedaan
De ochtend opstart 8.00 tot 12.30, Royal blue, Blue en White ( 225, 132, 90)van 0 tot 60 %.
De middag 12.30 tot 18.00 uur lps/sps programma. Red, Blue royal , Blue en White ( 50 ,225, 225, 125 ) 60 % tot 75 %.
De avond 18.00 tot 22.00 uur Royal blue, Blue en White ( 225, 132, 90 ) 75 % tot 0 %.
 
20170626_153313.jpg
 
Dit is de middag en avond instelling.
20170626_153337.jpg
 
Foutje dit is de middag instelling, vorige was ochtend en avond;)
20170626_153354.jpg
 
Hoi Dennis ik kan het op de foto niet goed zien maar volgens mij staat de intensiteit van jouw leds vrij hoog. Ik heb de Sirius x6 boven de bak en haal al 150Par op de bodem met de leds op 35%......
 
He frank, de leds staan inderdaad vrij hoog op het hoogst 70%
Dus volgens jou kunnen dus makkenlijk terug naar 50 % ik heb jou bak gezien en de kleuren zagen er stukken beter uit dan hier.
 
Voor de zekerheid zou je eens moeten meten met een Par meter iedere bak is natuurlijk anders.

Je zou de intensiteit eens kunnen verlagen en kijken welk effect dit heeft op de koralen.

Theo heeft ook de intensiteit van zijn Sirius lampen naar beneden geschroefd omdat er een aantal aan het uitbleken waren.

Ik heb een tijdje geleden eens gemeten bij Marcel alias Nightwish en die zat zeer hoog met zijn Par waarde. De koralen bij hem stonden super......
 
Dat is ook de rede dat ik met de lampen bezig was.
De sps staan er niet top bij, inderdaad bleek.
Ik heb hem teruggedacht naar 50 % max 4 uurtjes.
En het rood ook terug van 50 naar 35.
Heb hier wel een goed gevoel bij thx voor de extra info.
 
Dennis als je me je email adres doorstuurt dan wil ik je mijn settings wel eens doorsturen.

Ik draai wel vrij blauw omdat het merendeel LPS zijn.
 
Mag ik vragen wat voor schakelkast jij gebruikt voor je stroom? En waar ik deze of een gelijke kan kopen? Ik heb ook een Reefer 170 en ben er nog niet uit wat voor stekkerdoos, en hoe ik deze het handigste en veilig in het kastje ga leggen of ophangen. :)
 
Mag ik vragen wat voor schakelkast jij gebruikt voor je stroom? En waar ik deze of een gelijke kan kopen? Ik heb ook een Reefer 170 en ben er nog niet uit wat voor stekkerdoos, en hoe ik deze het handigste en veilig in het kastje ga leggen of ophangen. :)

He Andy,

ik heb een schakelkast bij een elektronica winkel gekocht. Maar je vind ze ook gewoon op internet onder dj switch.
het voordeel van deze kast vind ik je kan alle sterkers mooi op maat maken geen overbodige kabels.
Tevens ook gelijk je nadeel als je bijvoorbeeldeen een pomp wilt verkopen dan is altijd de sterker eraf.

Mvg Dennis.
 
He Andy,

ik heb een schakelkast bij een elektronica winkel gekocht. Maar je vind ze ook gewoon op internet onder dj switch.
het voordeel van deze kast vind ik je kan alle sterkers mooi op maat maken geen overbodige kabels.
Tevens ook gelijk je nadeel als je bijvoorbeeldeen een pomp wilt verkopen dan is altijd de sterker eraf.

Mvg Dennis.

Aha! Thanks voor de info! Ik heb het nu met een goede normale stekkerdoos gedaan met wat tirips om de boel bij elkaar te houden en alle stekkers ff gelabeld. Dat was in mn vorige kast zo'n drama!

Ik heb een nieuw dagboek geopend voor mijn 170. Ben vandaag opgestart. Mocht je het leuk vinden! 👌
 
Mmm vreemd de bak draai eigenlijk best lekker.
Er zit steeds meer groei in, langzaam maar toch.
De oortjes hebben zich gesplitst de buttons beginnen allemaal te groeien.
Alle lps doet het goed.
Alleen vanochtend staan twee sps er zeer slecht bij.
Eentje is binnen een dag wit dus echt dood.
En de kruipende montipora verliest zijn kleur.
Soms snap je het gewoon niet, misschien valt het ook wel niet te snappen.
 
Gisteren deze kleine garnaal ingezet in de bak met een gele goby, nu maar hopen dat ze het samen goed kunnen vinden.
De goby doet het goed maar de garnaal heb ik nog niet kunnen spotten.
Vanavond maar eens kijken als het donker is.
20170711_152708.jpg
 
Nee man was gelijk tussen de stenen gegaan.
Daarna niet meer gezien.
 
Nee man was gelijk tussen de stenen gegaan.
Daarna niet meer gezien.
Hallo Dennis,
Ik heb het vorige najaar ook een grondeltje en wat later een pistoolgarnaaltje erbij gezet in mijn aquarium. Het grondeltje is al maanden dood, maar dat garnaaltje leeft nog. Zien doe ik het beestje zelden. Maar hij verraadt zijn aanwezigheid door zijn graafwerkzaamheden. Man, wat kan dat beestje bergjes koraalzand verplaatsen. Moet zeggen houdt wel beweging in het zand. In het begin van zijn presentie in de bak verschenen er regelmatig stofwolken vanonder de stenen, maar dat is nu niet meer. Alles zal wel schoon zijn nu, naar mijn idee nuttige beestjes.
 
Bovenaan