Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Terug uit bretagne met vangst!!

Y

Yabby

Guest
Hallo allemaal na twee weken welverdiende vakantie in bretagne(Mogerique)zijn we na een lange autorit weer veilig in nederland.
Hierbij een kleine indruk van de vangst de opslag en transport.
Gevangen werd er voornamelijk met laagwater in rotspoelen onder stenen en in haventjes.Ook ben ik een dag met lokale vissers meegeweest dit is een unieke ervaring en wat er teruggegooid word is soms zeer aantrekkelijk.Ook kan je met een kruisnetje en schepnet in een haven je prima uitleven.
De opslag van de vangst gebeurde in een grote kunststof bak van ca 80 liter en een grote emmer zodat de dieren ongeveer honderd liter water tot hun beschikking hadden.Dagelijks werd ongeveer twintig tot 40 liter ververst en een afschuimer en beluchting deden de rest.Verder een koele plaats en dagelijks voederen met mossel en of stukjes garnaal.Voor het transport werden emmers gebruikt met beluchting even twee dagen voor transport niet voeren, Voor vertek alle dieren in koud vers zeewater in de transportvaten.Anemonen kunnen in zakjes worden vervoerd met een klein laagje water wel een lage temperatuur houden.Gevoelige dieren zaten in een koelbox op 12 volt met een circulatiepomp.Verder
had ik vier flessen van mineraalwater van vijf liter gevuld met schoon zeewater een dag in de koelkast gezet zodat ik tijdens de reis ook altijd vers en koud water tot mijn beschikking heb.
Alles is goed overgekomen meer foto,s volgen maar door de hoge luchtvochtigheid vandaag is het niet mogelijk foto,s te maken.

Groetjes Cor
 

Bijlagen

  • opvang vangst.JPG
    opvang vangst.JPG
    82 KB · Weergaven: 30
  • vangst1.JPG
    vangst1.JPG
    84 KB · Weergaven: 29
  • vangst 2.JPG
    vangst 2.JPG
    81,7 KB · Weergaven: 24
Zo zo, dat is een mooie collectie die je daar hebt :D

Ben benieuwd als alles in je aquarium staat; plaats je er nog foto's van ?

Veel hobbygenot,

Stefan
 
Ik ga zeker nog foto.s plaatsen maar vandaag te veel condens op ruit.

Groetjes Cor
 
Dat ziet er weer goed uit Cor ,gefeliciteerd meet deze vangsten al plannen voor volgend jaar:D

Ik wacht de foto's af :goed:
 
Nee nog niet eerst moet t bruin er weer af!!
Groetjes Cor
 
Hey cor,

Mooie beesjes hoor !!!
Met wat voor visser ben je eigenlijk mee geweest dan ??
 
Met zo,n visser die netten van 800 meter uitzet op de bodem en ze na een paar dagen ophaalt.

Groetjes Cor
 

Bijlagen

  • SANY0087.JPG
    SANY0087.JPG
    95,4 KB · Weergaven: 15
Bovenaan