Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

T5 compact

remon75

Senior Forumlid
op dit moment heb ik in mijn boyu 2pl 1 wit 1 blauw in en 2 x t5 daylight

Wie heeft er nog meer ervaring met de T5 compact


vind zelf de daylight niet super,wat te geel.nu twijfel ik eraan 1 wit en 1 blauw erin te doen.

iemand een idee hoe blauw het dan wordt?
 
Ik had 2x55 watts t5 compact op mijn nano en draaide zeer goed, tegenwoordig kun je de lampen al in verschillende kleuren krijgen, t5 compact vind ik een goede nano verlichtings middel.

groetjes Arjen
 
Hoi Remon,

zelfs daylight blue vind ik nog te geel. Ik heb dan ook ongeveer 1 daylight blue op 1 actinische.

Ik vind de T5 compactlampen qua lichtintensiteit prima, maar niet qua kleur.

Hoe dan ook krijg je met interpet lampen niet dezelfde mooie kleuren, optisch gezien in elk geval, vergeleken met normale T5 buizen van bv ATI of andere vergelijkbare merken (of met bv HQI icm blauwe T5).

Best jammer, maar goed, met extra actinische buizen red je het wel.
 
Toch he,


dus de daylight om te ruilen voor 1 wit 1 blauw is zo gek nog niet?
Bedoel het wordt niet gauw TE blauw
timwijgerde zei:
Hoi Remon,

zelfs daylight blue vind ik nog te geel. Ik heb dan ook ongeveer 1 daylight blue op 1 actinische.

Ik vind de T5 compactlampen qua lichtintensiteit prima, maar niet qua kleur.

Hoe dan ook krijg je met interpet lampen niet dezelfde mooie kleuren, optisch gezien in elk geval, vergeleken met normale T5 buizen van bv ATI of andere vergelijkbare merken (of met bv HQI icm blauwe T5).

Best jammer, maar goed, met extra actinische buizen red je het wel.
 
en is dat genoeg voor steenkoralen in te houden vind jij


heb nu een Pl 24 watt wil en 1 T5 24 watt 50% Daylight plus with & 50 % Blue Moon Actinic

gr,

stefan
 
hoeveel watts lampen gebruikt je t5 compact?

de 36watt is te verkrijgen in 10000k lampen.. deze lampen zijn een stuk minder geel dan de 36watters van interpet!

mvg johan
 
mastex zei:
hoeveel watts lampen gebruikt je t5 compact?

de 36watt is te verkrijgen in 10000k lampen.. deze lampen zijn een stuk minder geel dan de 36watters van interpet!

mvg johan
T5 is 24 watt
 
De 36watt is ook te verkrijgen in 17000K;)



mastex zei:
hoeveel watts lampen gebruikt je t5 compact?

de 36watt is te verkrijgen in 10000k lampen.. deze lampen zijn een stuk minder geel dan de 36watters van interpet!

mvg johan
 
De 36watt is ook te verkrijgen in 17000K;)
Leuk en aardig, maar groei van steenkoralen kun je dan wel op buik schrijven. Algen en wieren doen het dan trouwens ook niet meer zo goed.
Hé wat toevallig, zooxanthellen zijn ook algen ... ;)
 
Niets is minder waar.;)

Wij hebben zelf 17000kelvin T5 lampen hangen boven onze aqua en daar groeien onze stony's zelfs heel goed onder.


Mefisto zei:
Leuk en aardig, maar groei van steenkoralen kun je dan wel op buik schrijven. Algen en wieren doen het dan trouwens ook niet meer zo goed.
Hé wat toevallig, zooxanthellen zijn ook algen ... ;)
 
Laatst bewerkt:
Desert's Ocean zei:
Niets is minder waar.;)

Wij hebben zelf 17000kelvin T5 lampen hangen boven onze aqua en daar groeien onze stony's zelfs heel goed onder.
samen met HQI 10K lampen :p ??
 
Bovenaan