Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

sunsun externe filterpomp 404b

oliebbommel

Senior Member
hoi had deze pomp gekocht omdat er in de advertentie stond dat hij echt heel stil zou zijn.
mijn bedoeling was om overdag deze pomp te gebruiken en nachts de jewel 3.0 afschuimer te laten draaien, dit omdat ik het geluid van de afschuimer toch wel storend vind.
eenmaal aangesloten bleek het geluid nog irritanter te zijn dan het geluid van de afschuimer, een soort van een hoge zoemtoon.
volgens FLOOR uit limburg waar ik de pomp gekocht had zou het waarschijnlijk komen omdat er nog wat lucht in de pomp zou zitten, dit zou te verhelpen zijn dmv het drukpompje bovenop. wat ook niet werkte
heeft er iemand hier op dit forum ook een sunsun pomp? hij doet zijn werk echt wel goed maar het geluid...
ook de communicatie met FLOOR gaat niet echt lekker heeft iemand hier ervaring met hem?
hoor graag van mede forumleden hun ervaring sunsun pompen heb van dit merk een stromingspomp en ben hier wel zeer tevreden over.
 
Laatst bewerkt:
dat zijn die grijze dingen, tetra gebruikt die potten ook (en volgens mij heeft sera fil ook een zelfde behuizing)
deze dingen maken gewoon een stuk meer geluid als bijvoorbeeld een goede eheim (en dat is logisch ook, kijk eens naar het enorme prijs verschil)
ik heb veel gedaan in zoetwater, en inderdaad hoor je meer mensen over de geluidsproductie.

ik zelf ZWEER bij eheim pro3e filters (mijn laatste is/was een 2078e), die zijn STIL, tenzij ze vol troep zitten.
hij zoemt ook, maar stond in de slaap kamer, op een na laagste snelheid, en met het kastje dicht zo goed als on-hoorbaar..

mijn jbl e701 was ook vrij stil!
 
hoi had deze pomp gekocht omdat er in de advertentie stond dat hij echt heel stil zou zijn.
mijn bedoeling was om overdag deze pomp te gebruiken en nachts de jewel 3.0 afschuimer te laten draaien, dit omdat ik het geluid van de afschuimer toch wel storend vind.
eenmaal aangesloten bleek het geluid nog irritanter te zijn dan het geluid van de afschuimer, een soort van een hoge zoemtoon.
volgens FLOOR uit limburg waar ik de pomp gekocht had zou het waarschijnlijk komen omdat er nog wat lucht in de pomp zou zitten, dit zou te verhelpen zijn dmv het drukpompje bovenop. wat ook niet werkte
heeft er iemand hier op dit forum ook een sunsun pomp? hij doet zijn werk echt wel goed maar het geluid...
ook de communicatie met FLOOR gaat niet echt lekker heeft iemand hier ervaring met hem?
hoor graag van mede forumleden hun ervaring sunsun pompen heb van dit merk een stromingspomp en ben hier wel zeer tevreden over.


Je krijgt waar je voor betaalt !!! Tunze . Eheim bv geen geluid super betrouwbaar en veeeeel goedkoper op de lange termijn !!!!!!
 
pomp uit mekaar halen en overal waar water door gaat even de randjes goed afbramen... helpt een stuk

ook bij de kraantjes even proberen met bv een schuur spons even langs de randjes te gaan
 
Bovenaan