Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

stream rock's

F

franky

Guest
hoi

vraagje over de stream-rock's van tunze .

de rock's zien er mooie dingen uit , voor het verbergen van de stream pompen.
maar !nu ik deze ook wil gebruiken ,zit ik wel met de vraag ?
maakt het geen herrie ?
1zijde (boven of onderkant) is een open vlakte ..
moet die open vlakte aan de bovenzijde ?
en passen de stream's er netjes in ?

nu hangen de pompen aan hun magneten ,wat geregelt wel wat tril geluit laat horen .
en daar stoor ik me w<el aan .;)

dus wat is jullie ervaring met de rock's , en hoe werden de rock's bij jullie geplaatst :confused: ;)
 
Hey Franky,

Ik heb hier ook 2 streamers hangen in m'n bak, en weggewerkt met 2 van die stream rocks.

Vooraan in de stream rock zit een PVC-ring waarin je de streamer kan plaatsen, en dan heb je geen ander ophangsysteem meer nodig. Maar ik heb het hier anders gedaan. Beetje bang voor resonaties van de streamers naar de stenen, en naar de bak.

Ik heb die PVC-ring uit beide stream rocks eruit gehaald, de streamers opgehangen aan de bevestiging die Tunze meeleverd, en dan de stream rock er los over gezet op de stenen, zodat opening net voor de uitstroom van de streamers komen.

De streamers hangen dus dicht boven de stenen, en de stream rock staat er los over.

Kijk maar eens in m'n dagboek, daar staan wel een aantal foto's.

Mark
 
Ik heb er goede ervaringen mee.
Ik gebruik ze hier ook soms in de showbak.

Geluid heb ik ze nog niet horen maken maar hier is dan ook veel omgevingsgeluid.

Als je nog eens in de buurt bent moet je maar ik binnen springen, dan laat ik het je eens zien
 
Joey zei:
Ik heb er goede ervaringen mee.
Ik gebruik ze hier ook soms in de showbak.

Geluid heb ik ze nog niet horen maken maar hier is dan ook veel omgevingsgeluid.

Als je nog eens in de buurt bent moet je maar ik binnen springen, dan laat ik het je eens zien
tja, in zo een grote winkel , zul je de pompen niet horen denk ik.
en hoe liggen de rock's bij jullie joey?
met de open zijde naar boven ? of ....
 
Finding Mark zei:
Hey Franky,

Ik heb hier ook 2 streamers hangen in m'n bak, en weggewerkt met 2 van die stream rocks.

Vooraan in de stream rock zit een PVC-ring waarin je de streamer kan plaatsen, en dan heb je geen ander ophangsysteem meer nodig. Maar ik heb het hier anders gedaan. Beetje bang voor resonaties van de streamers naar de stenen, en naar de bak.

Ik heb die PVC-ring uit beide stream rocks eruit gehaald, de streamers opgehangen aan de bevestiging die Tunze meeleverd, en dan de stream rock er los over gezet op de stenen, zodat opening net voor de uitstroom van de streamers komen.

De streamers hangen dus dicht boven de stenen, en de stream rock staat er los over.

Kijk maar eens in m'n dagboek, daar staan wel een aantal foto's.

Mark
hoi marc

leuk idee ,zoals jij het beschrijft .
maar is het dan nodig die toch wel dure rock's te gebruiken.
dan ken men ze toch ook gewoon weg werken met stukken levend steen ?
heb jij eerst geprobeert , met de pompen vast te hangen in de rock's?;)
 
franky zei:
hoi

vraagje over de stream-rock's van tunze .

de rock's zien er mooie dingen uit , voor het verbergen van de stream pompen.
maar !nu ik deze ook wil gebruiken ,zit ik wel met de vraag ?
maakt het geen herrie ? Bij mij maakt het geen herrie, de steen staat op het steen alsof het gewoon bij de rots hoort. (verder geen ophanging eraan of iets dergelijks)

1zijde (boven of onderkant) is een open vlakte ..
moet die open vlakte aan de bovenzijde ?
Deze zit bij mij aan de onderzijde.

en passen de stream's er netjes in ?
Normaal, er is zelfs wat ruimte over wat is persoonlijk wel wat zonde vind omdat het best grote dingen zijn.

nu hangen de pompen aan hun magneten ,wat geregelt wel wat tril geluit laat horen .
en daar stoor ik me w<el aan .;)

dus wat is jullie ervaring met de rock's , en hoe werden de rock's bij jullie geplaatst :confused: ;) Mijne staat dus gewoon op het rif, heb er wel een steen bovenop gelegd zodat het iets minder opvalt. maar je moet de pomp wel schoon kunnen houden.
 
Ik heb het weer iets anders toegepast maar wil daar wel bij vermelden dat ik voor een hel andere prijs dan een nieuwe een aan de achterkant beschadigde Rock heb overgenomen:
De Rock met een haakse slijper ingekort zodat deze nog steeds met de ophangbeugel aan de overloop kan hangen zonder ergens tegenaan te komen.

Op deze wijze weinig ruimteverlies en de pomp hing daar toch al; verschil is dat je deze nu niet meer ziet. Stukje Briareum erop vastgezet en dat groeit goed.
Onzichtbaar is een groot woord maar het staat zeker niet verkeerd!

Groet Jan Almere
 
franky zei:
hoi marc

leuk idee ,zoals jij het beschrijft .
maar is het dan nodig die toch wel dure rock's te gebruiken.
dan ken men ze toch ook gewoon weg werken met stukken levend steen ?
heb jij eerst geprobeert , met de pompen vast te hangen in de rock's?;)
Hey Franky,

Ik heb idd net na de opstart de streamer in de stream rock gestoken, zoals normaal de bedoeling is. Toch wel wat resonatie te horen .... :rolleyes:.

Nu zijn de streamers opgehangen, met de rock er los over (raakt de streamer niet. En wat denk je .... niks meer te horen ;).

En waarom ik de stream-rocks gebruikt heb in plaats van levend steen. Wel, als je levend steen gebruikt, neemt het NOG meer plaats in. De rock past redelijk mooi over de streamer.

En vergis je niet, die stream-rocks zijn al vrij groot hoor. Als ik een schatting maak: 20x20cm, en een goeie 15cm hoog !!! Je bent gewaarschuwd !!!!

En beide gebruiken ... de magneet EN de rock dan vast over de streamer. Zou ik niet doen, gaat de magneet, en de plastic ophanging van Tunze niet kunnen dragen, vrees ik.

Mark
 
jawsee zei:
je bak mooi genoeg maken Franky:) niemand die dan nog naar dat pompje kijkt:D beter goede stroming zichtbaar dan minder goede gecamoufleerd.
nu jij het zegt luc !
jouw streams zijn mij niet opgevallen ,uitgezondert dat kleine ding:D
ongelooflijk he ,dat uit het kleine ding ,een 4000 l komt .
iets om over na te denken ;)
 
ik heb in het begin 2 streamrocks gebruikt, maar 1 pomp bleef maar resoneren! ik heb ook ivm de stromingsrichting 1 pomp met het bij de pomp geleverde ophangsysteem opgehangen, dat is al beter, maar deze pomp blijft altijd iets meer herrie maken dan de andere,
Ik heb bij de andere de stream rock op zijn kop gelegd en er een enigzins platte steen opgelegd. het lijkt of het dan meteen een stuk minder plaats inneemt en je kan wat makkelijker bij de pomp voor eventueel onderhoud.

groet, Olaf
 
Bovenaan