Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Sms module werkt niet

Anthony,

Super bedankt voor je raad.
Ik kon natuurlijk niet wachten en had de profilux open gemaakt, en maar zoeken naar de accu haha
Ik ga de sms open doen en er gelijk een bestellen.
Bedankt man!!

Gr Herman
 
Hallo,

Het lag inderdaad aan een kapotte accu.
alles werkt weer zoals het moet.
Het enige wat nog niet werkt is dat als ik een sms stuur naar de sms module ik geen sms'en terug ontvang.
Ik heb een iPhone en kan geen sms versturen zonder dat er een bericht in word gezet of een paar letters
Weet iemand hoe ik dat oplos?

Gr Herman
 
Hallo,

Het lag inderdaad aan een kapotte accu.
alles werkt weer zoals het moet.
Het enige wat nog niet werkt is dat als ik een sms stuur naar de sms module ik geen sms'en terug ontvang.
Ik heb een iPhone en kan geen sms versturen zonder dat er een bericht in word gezet of een paar letters
Weet iemand hoe ik dat oplos?

Gr Herman

Je kunt in de het instelscherm van de smsm module, een pincode instellen. Deze code stuur je als tekst in je sms bericht naar je Profilux. Daarmee is je bericht niet meer leeg en moet het werken.
 
Hallo Anthony,

U heeft mij een tijdje geleden geweldig geholpen met mijn profilux sms controller.
Ik had problemen omdat deze niet werkte, heb op uw advies een nieuwe accu besteld en inderdaad nu werkt hij, maar: ik heb in het vakje waar je achter je tel zet bv update always at certain time krijg ik op de ingestelde tijd een sms maar de waarden staan niet in het sms bericht.
Ook bv stroom uit power cut just new werkt niet
Wat zou ik nog moeten doen?
Sorry maar mijn kennis van dit soort dingen is niet zo heel groot

Gr Herman
 
Als je eenmaal weet hoe het werkt is het niet moeilijk. :)

Ik gebruik 6 regels:

- Status update - certaintime: om 12uur laat ik een bericht versturen met de meetwaarden van dat moment Om in het bericht de meetwaarden te krijgen moet je bij het instellen onder het tekstveld nog een vinkje zetten voor ""Append status report".

- Stroom uit
: Powercut just new (als je wil dat het herhaald wordt kies je "cyclic" en geef je tijd op die er tussen moet zitten)

- Stroom aan: Powercut just over, vinkje bij "Append status report" (je weer meteen hoe het er voor staat als er weer stroom is)

- Status Profilux - Call. Je stuur een SMS (met de door jou gekozen 4 cijfer code naar je Profilux om een tussentijdse update te krijgen. Ook hier weer het vinkje bij "Append status report"

- Alarm AAN, bv voor een te hoge of lage temperatuur of pH (Wanneer er een alarm moet komen stel je in bij de "probe/sensor controls") Ook hier weer het vinkje "Append status report"

-Alarm UIT
 

Bijlagen

  • sms1.jpg
    sms1.jpg
    38 KB · Weergaven: 14
  • sms2.jpg
    sms2.jpg
    19,4 KB · Weergaven: 11
  • sms3.jpg
    sms3.jpg
    18 KB · Weergaven: 13
  • sms4.JPG
    sms4.JPG
    30,3 KB · Weergaven: 14
  • sms5.jpg
    sms5.jpg
    18,3 KB · Weergaven: 14
Anthony,

weer super bedankt!! alles werkt weer zoals het moet.

Gr Herman
 
thumbs up

Mooi dat het weer werkt. Zou toch jammer zijn als zo'n mooi stukje techniek werkeloos in de kast blijft liggen.
Ik vind het zelf een van de nuttigste uitbreidingen op de Profilux. Je kunt toch wat geruster je bak voor een aantal dagen alleen laten zonder direct toezicht.
 
Bovenaan