Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Slakkenmoordenaar?

Steffanito

ZeewaterForum lid
Er is iets in mijn bak stelselmatig al mijn slakken aan t uitmoorden. Ik heb niets vreemds gezien. Maar allemaal lege slakkenhuisjes in t zand..

Zitten twee krabbetjes in mijn bak maar die in de lexicon erbij gezocht maar niets bijzonders.

Ik hoor al jaar en dag getik in mijn bak maar echt nog nooooit enig ander beestje gevonden.
Zou het toch een pistoolgarnaal oid zijn?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

dekopstuk

Jack Ravensbergen
Hoogst waarschijnlijk is dat een panter of luipaardnaaktslak.
Naam weet ik niet precies maar ik weet wel dat dit echte rovers zijn , ik heb er pas 1 gezien die zeker een centimeter of 8 groot was.
grtz ,Jack

don pedro

Senior Forumlid
getik in je bak en je ziet nooit iets?

dan kun je er van uitgaan dat je een pistoolgarnaaltje in je bak hebt.

Deze leeft inderdaad van slakken.....

Patrick19

ZeewaterForum lid

Bijlagen

don pedro

Senior Forumlid
E zit een duidelijk verschil tussen een pistoolgarnaal en een mantis.

een pistoolgarnaal leeft van slakken , een mantis pakt ook je vis.....

een pistoolgarnaal zie je nooit maar een mantis kun je spotten , deze zit altijd op de uitkijk , soms kun je zijn ogen die op steeltjes staan zien of schiet hij door de bak.

vaak kun je deze verwijderen als je weet waar hij zit door de steen met mantis en al te verwijderen of als je geluk hebt met een val.

pistool garnalen verlaten zelden hun woonplaats , zij leven tussen het steen......

ik wens je sterkte ....peter

OP
OP
Steffanito

Steffanito

ZeewaterForum lid
Ik had 2 heremietjes maar nu nog maar 1.
Ik dacht ook dat de andere heremiet (de grootste) de andere geliked heeft op zoek naar een huisje. Hij viel ze de hele tijd lastig.

Nu dus alleen de grootste nog. Ongeveer 7cm

De Stef

ZeewaterForum gebruiker
grote kans dat dat je slakkenmoordenaar is!

Soms helpt het om enkele lege, grotere, slakkenhuisjes in je aquarium te leggen.

OP
OP
Steffanito

Steffanito

ZeewaterForum lid
grote kans dat dat je slakkenmoordenaar is!

Soms helpt het om enkele lege, grotere, slakkenhuisjes in je aquarium te leggen.
Dat denk ik niet. Er zijn namelijk slakkenhuisjes van net 1-2cm die ook allemaal leeg zijn. Ook 2 kleine mosseltjes.
Of zou de heremiet geen idee van zijn eigen maat hebben?! Haha!

Zon pistoolgarnaal is dus niet te vangen... ik hoor het tikken idd uit het steen komen...

Bovenaan