Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Rif 4.0

Macphisto

ZeewaterForum gebruiker
Zo! Tijd voor een nieuwe start.

Een nieuwe bak is besteld! Na een paar jaar gestoeid te hebben met een 60cm aquarium ga ik toch maar weer groter, dat schept meer mogelijkheden qua dieren en geeft me meer stabiliteit wat betreft waterkwaliteit. Ook mis ik het gemak van een sump.
Hiervoor al eerder zeewateraquaria gehad, een bak van 120x50x60 met sump, en een bak van 250x75x60 met sump deze heb ik beide ongeveer 10 jaar na elkaar gehad. Idd alweer iets meer dan 20 jaar bezig. 😎

De nieuw bestelde bak meet 130x80x55 cm en word een doorkijkbak met aan drie zijden optic white glas de overloop wordt een zogenaamde ‘beananimal’ zodat deze stil is en ik de luxe heb van een noodoverloop.
De bak wordt een open bak, maar deze wordt niet rimless ik houd wel van een stukje extra zekerheid en met stabilisatiestrips heb ik ook minder kans op springende vissen.
Het aquarium plaats ik op een stalen frame, dat ik nog moet maken. Hoe ik dat afwerk qua ombouw/kast daar denk ik nog over. Een goed idee hierover is welkom!

Als verlichting start ik met Ecotech Radions XR30 (gen 3) want hier heb ik nog drie stuks van, in de toekomst plaats ik mogelijk Orphek ledbars erbij.
Als afschuimer heb ik een Royal Exclusive mini bubbleking 180 VS12 aangekocht via dit forum

Meer valt er nog even niet te melden, maar zal wat foto’s plaatsen zodra er wat te zien is!

Groet, Gj.
 
Prachtige maten! Tel daar 15 cm hoogte bij op en het is precies wat ik momenteel als het perfecte toekomstige aquarium beschouw :)
Ga het zeker volgen, succes ermee!!
 
Mooie plannen.
En bij een waterhoogte van ~50cm verhouden de lengte x breedte en breedte x hoogte zich steeds als de gulden snede.

Toeval? Vast niet. 😉
Prachtig uitgangspunt.
 
Laatst bewerkt:
En de sump ook geleverd! Wat een verschil tussen het optic white aquarium en het normale glas van de sump..
 
Bovenaan