Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Rhodomonas salina

Hats_

Student Kust- en zeemanagement
De laatste tijd ben ik voor mijn opleiding bezig met het houden van mossels in aquaria, in het lab kweken ze ook Rhodomonas salina om te voeren aan de zee-egels die daar gekweekt worden. Overal op het internet vind ik protocollen waar dit soort alg terugkomt bij het kweken van ongewervelden en schelpdieren maar in de hobby wordt het bijna niet gebruikt van wat ik kan vinden online. Alles wat ik erover kan vinden is dat het een erg goede bron van nutrienten en vetzuren (omega 3) is en dat het daarom erg populair is in de commerciele aquacultuur.

Ook kan ik wel wat vinden vanuit bedrijven die het verkopen maar de claims daarvan neem ik altijd met een korrel zout want ja, die willen het natuurlijk verkopen.

Heeft iemand ervaring met het doseren van deze phytoplanktonsoort en zo ja ook over het bewaren ervan. Kan de fles bijvoorbeeld gewoon in de koelkast?
 
Dacht wel dat dit een van de beste soorten was om te voeren (die rode is dat toch ?)
Ik vond hem toch moeilijk , en crashte de eerste week al (had toen wel een cultuur gekocht vanuit duitsland dat veel te lang onderweg was)
Naar ik herinner ook niet zo een makkelijke soort om te kweken zelf .
 
Dacht wel dat dit een van de beste soorten was om te voeren (die rode is dat toch ?)
Ik vond hem toch moeilijk , en crashte de eerste week al (had toen wel een cultuur gekocht vanuit duitsland dat veel te lang onderweg was)
Naar ik herinner ook niet zo een makkelijke soort om te kweken zelf .
Ja lijkt mij ook, bak draait er goed op moet ik zeggen! Goed voor de doopvont 👍
 
Bovenaan