Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Reefmat

Stefan

Senior Forumlid
Ik heb net een 2de hands Reefmat 1200 overgenomen (na overlijden van de vorige eigenaar dus zonder uitleg gekregen), en alles moet nog schoongemaakt worden, maar ik was even de drive unit aan het testen.
Kan je deze zonder te monteren ook manueel met de toetsjes vooruit laten draaien of moet alles eerst samengesteld worden?
Ik heb de drive unit hier nu naast mij liggen, met de waterlevel connector ook aangesloten, maar als ik de toets gebruikt hoor ik wel een licht gezoem, maar het tandwiel draait niet.
Is dit normaal? Zou deze niet vooruit moeten draaien zonder aangesloten te worden aan de rol?
 
Kijk even of je de manual kunt vinden.

Eenmaal goed geïnstalleerd een fijn en efficiënt vliesfilter.
 
De motor in de aandrijfunit was kapot, blijkbaar een gekend probleem met de Reefmat.
Hetzelfde motortje wordt gebruikt voor het 250, 500 en 1200 model en is underpowered om de grote rol vooruit te trekken, en brandt door na verloop van tijd.

Na wat googlen kwam ik talloze posts tegen met hetzelfde probleem. Red Sea heeft het probleem nog niet toegegeven, maar dat is een kwestie van tijd als ik de flak zie die ze krijgen van reefers. Sommigen met de 1200 hebben het motortje al meerdere malen moeten vervangen. Wanneer in garantie doet Red Sea het, eenmaal uit garantie is het jouw probleem. Dit is duidelijk een design fout. Gelukkig after market te krijgen voor 15 Euro en na wat DIY zelf te vervangen, dus hij doet het weer.

Als je die gele kleur ziet aan de as, is het game over.
 

Bijlagen

  • IMG_1736.jpeg
    IMG_1736.jpeg
    145,2 KB · Weergaven: 11
Bovenaan