Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Red sea

Wim12

ZeewaterForum lid
Hallo,

Ik probeer po4 fosfaat te meten met red sea pro test. Zou moeten juist en duidelijk zijn. Ik meet niks, terwijl ik in 2 dagen het fosfaat zou moeten verhoogd hebben met 0,06. Het flesje met reagens heeft een gele kleur, na een 10 tal minuten is het al bijna onzichtbaar. Snap niet goed vanwaar eerst de gele kleur, terwijl er op de kleurendisc eigenlijk alleen groene kleuren. Hebben jullie ook eerst de gele kleur of licht het nu aan mij. Ik meet dus niks. Het middelste flesje ziet er zelfs nog lichter uit dan het buitenste. Mvg
 
mmm vaag je hebt wel 15 min gewacht neem ik aan?
Ik heb mijn testset van red sea van de week weggegooid.
keek naar mijn koralen en verhouding op no3 en vertrouwde het gewoon niet ik zat keurig op 0,05 a 0,06 volgens de red sea.
Hanna tester gekocht en wat denk je 0,18 dus snel rowaphos ingezet en de red sea test in de vuilnisbak gegooid.
ik had gelezen dat ze betrouwbaar waren nou vergeet het maar.
 
Met zo een naam zou ik geen kleurtestsetjes kopen??😁🤭
Nee maar ik heb een een slechte ervaring met red sea po4 testset.
Meette altijd 0,04,na een tijd bleking acro aan de voet.
Ati test gedaan——- onmeetbaar
 
Ik heb er dan weer goede ervaringen mee. De gemeten waarde komt steeds overeen met de ati uitslag. Het is volkomen normaal dat het eerst geel wordt. Daarna komt er na 15min een groentint in. Fosfaat wordt opgenomen door je steen en zand, dus het zou wel kunnen als die nog niet verzadigd zijn, dat wat je doseert alweer onmeetbaar is na enkele dagen of zelfs uren.
 
Ik heb er dan weer goede ervaringen mee. De gemeten waarde komt steeds overeen met de ati uitslag. Het is volkomen normaal dat het eerst geel wordt. Daarna komt er na 15min een groentint in. Fosfaat wordt opgenomen door je steen en zand, dus het zou wel kunnen als die nog niet verzadigd zijn, dat wat je doseert alweer onmeetbaar is na enkele dagen of zelfs uren.
Bij mij blijft het dus doorzichtig, wordt po4 altijd opgenomen door het zand en steen. Ik dacht dat het pas wordt opgeslaan als er te veel po4 in het water zit. Moet natuurlijk nog veel leren. Beter even niks bijdoseren en afwachten.
 
Als er fosfaat zit in uw water en niks in steen en zand dan zal die dat opnemen. Ik ben 12 maand geleden opgestart met 75% dood steen en moet nog steeds dagelijks fosfaat toevoegen om die ´zuigwerking´ van het dood steen te compenseren. Ieder aquarium is natuurlijk verschillend, maar moest ik fosfaat niet toevoegen dagelijks, zou dit bij mij ook constant onmeetbaar zijn (ik voer 3-4 keer per dag en voeg ook stofvoer voor de koralen toe) .
 
Heb enkel levend steen en levend zand. Heb schrik dat ik teveel fosfaat zou hebben dan. Heb ook korte algen op mijn steen.
 
Ik heb met bijde slechte ervaring de laatste aankoop de hanna meter gaf telkens net te veel fosfaat aan terwijl er 0 in zat dat heeft mij enkele koralen gekost
Meter was net een jaar oud en weet even niet wat ik nu ga gebruiken
 
Ik heb met bijde slechte ervaring de laatste aankoop de hanna meter gaf telkens net te veel fosfaat aan terwijl er 0 in zat dat heeft mij enkele koralen gekost
Meter was net een jaar oud en weet even niet wat ik nu ga gebruiken
Wel ik weet het dus ook niet meer, een winkelier heeft me verteld dat colombo het best aanleund bij triton test. Ik ga even niet meer testen, misschien wel is een test laten doen terug bij die winkelier.
 
Colombo gaat van 0 naar 0.03 in 1 keer meen ik mij te herrinneren, draai je laag in waardes lijkt me dat minder
 
Bovenaan