Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

PVC rubber manchet in zoutwater...

janv

ZeewaterForum gebruiker
Hallo, ik ben Jan Voorthuijzen en nieuw hier.
Was aan het googelen vanwege het opzetten van een nieuwe bak en vond dat de mensen hier op
veel topics relevante info hadden.

Ik ben een koudwater systeem aan het opzetten waarbij de zes pompen ca. 30 kuub per uur doen.
De zes afvoerbuisjes van 40 mm breng ik bij elkaar naar een pijp van 125 mm.
Nu moet ik deze pijp ingraven en ca. 6 meter ondergronds brengen.
Ik ben zelf straatmaker en werk graag met rubber manchet om de flexibiliteit van het geheel.
Heeft iemand hier ervaring mee?
 
...Beetje onduidelijk, wat ik probeer te vragen is of ik PVC met rubber kan combineren met zeewater.
 
Welkom,

Ik heb enkel ervaring met rubber dichtingsringen in schroefmoffen, deze gaan alle na verloop van tijd verduren en lekken.

Ik weet niet goed wat je bedoeld met machet, maar kan je deze niet in silicone vinden?
 
ik weet wat je bedoelt, zijn de afvoerpijpen met een rubber ring, die je over elkaar schuift. Deze kun je helaas niet gebruiken. Zoutwater tast het rubber aan waardoor er lekkages onstaan. Dus je zult het pvc moeten lijmen.
 
Bedankt. Had Pipelife gebeld en die zeiden hetzelfde. Ik ga verlijmen en d.m.v. een flexibel stuk de eventuele nazakking opvangen.
 
Bovenaan