Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Probleem door zout?

roelsil

Senior Forumlid
Ik maak mijn water met zout van Reef Crystals aan. Omdat het MG gehalte in mijn bak erg laag bleek te worden ben ik mijn vers aangemaakte water ook maar eens gaan meten.

KH 11.2
CA 375
MG 950

Ik voeg wel toe, maar als het water waarmee ik ververs een zo laag magnesium gehalte heeft is het toevoegen bijna water naar de zee dragen.
Calcium is ook niet erg hoog, maar deze valt dan nog wel mee. Maar van de MG schrok ik toch wel.

gr.Roel
 
Of het zoutgehalte is te laag of de meting is niet correct doorgevoerd, dermate lage waardes bij een zoutgehalte van 1.025 bij 25 graden C heb ik nog nooit in Reef Crystal zout gemeten

Toch heb ik het vermoeden dat het zoutgehalte bij een temperatuur van 25 graden C te laag is.

De verhouding Ca en Ma is wel in balans maar inderdaad te laag
 
hoi roel,

ook ik heb mijn water wat aangemaakt is met reef crystals een keer gemeten.
ik kom aan heel andere waarde's.
KH 10
CA 420
MG 1620
PH 8,2
dit is al wel even geleden.
het zou kunnen dat de kwaliteit niet altijd hetzelfde is.
mischien zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben.

groet jan.

roelsil zei:
Ik maak mijn water met zout van Reef Crystals aan. Omdat het MG gehalte in mijn bak erg laag bleek te worden ben ik mijn vers aangemaakte water ook maar eens gaan meten.

KH 11.2
CA 375
MG 950

Ik voeg wel toe, maar als het water waarmee ik ververs een zo laag magnesium gehalte heeft is het toevoegen bijna water naar de zee dragen.
Calcium is ook niet erg hoog, maar deze valt dan nog wel mee. Maar van de MG schrok ik toch wel.

gr.Roel
 
Het sg was 1.025 bij 25 graden. We meten altijd op dezelfde manier en hebben nu zelfs 2 keer gemeten omdat we in eerste instantie dachten dat we iets verkeerd gedaan hadden tijdens het testen.

gr.Roel
 
Ik ben bij Jama geweest en hij heeft het water nu ook op mg getest en komt op een waarde van 1320. Dat is nogal een verschil. Wat er mis is weet ik niet maar ik ga een nieuwe testset halen en als ik daarmee een groot verschil meet in vergelijking tot de huidige set dan neem ik contact op met salifert. En anders doe ik zelf iets niet goed.

gr.Roel
 
Bovenaan