Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Pomacanthus Paru

Ryba

Senior Forumlid
Ik heb nu een baby 5 cm, maar hoe groot wordt ie dan?
 
zowel de paru als ook de arcuatus kunnen maar liefst 50 cm worden. Ik hoop dat je een echte paru hebt want die zijn tegenwoordig steeds moeilijker te krijgen Vroeger kwamen ze veelvuldig van Curacao nu slechts nog van Brazilë ( Recife)



Ik heb nu een baby 5 cm, maar hoe groot wordt ie dan?
 
Is dit een echte? worden inderdaad groot en spelen spieringvissen naar binnen alsof het niks is
 

Bijlagen

  • DSC_05621..jpg
    DSC_05621..jpg
    327,5 KB · Weergaven: 13
  • DSC_09421..jpg
    DSC_09421..jpg
    289,9 KB · Weergaven: 16
Ja, dit is een echte paru

Het verschil tussen een juveniele P. arcuatus en P. paru is duidelijk zichtbaar.

Een juveniele P. paru heeft een zwarte startvin met witgele omranding en een P. arcuatus niet. Bij een P. arcuatus is de startvin tevens half zwart (voorste gedeelte) en half transparant
 
Ik heb sinds 16 -07-2012 een groot exemplaar van rond de 25cm zitten samen met een imperator (20cm), koran (15cm), maculosus (7cm) en een bispinosa (5cm) in een bak van L 3,10m x B 1,10m x 60cm (wh55) zitten.
Van alle keizers is hij de baas, echter toont hij dit gedrag alleen bij het eten, hij eet het eerst en als bv de Koran het eten wit pakken imponeerd hij hem even... waarna de Koran zijn plaats weer kent en weer rustig verder zwemt..

De agressie onderling in mijn bak is zeer nihil denk wel dat dit voornamelijk door de grote bak komt waarin ze ook veel open zwem ruimte hebben..

Verder mijn grote favoriet:biggrin: Zijn karakter is echt super en hij vertoond erg leuk gedrag Zoals achter een steen zn kop laten zien om je in de gaten te houden en wanneer je een stapt doet komt hij gelijk naar je toe om te kijken wat voor lekkers je nu weer voor hem hebt:rolleyes: vooral wanneer hij zijn vinnen spreid is hij werkelijk waar prachtig om te zien!!

Hij is zeker niet reef safe en nipt dan af en toe, echter is zijn bek groot en ondanks dat het nippen is, neemt hij flinke happen uit het koraal!!

Hij eet het volgende bij mij:
Noriblad
Spirulina
Mosselvlees
Spiering
new era voer (marine grazer, marine pellets en algae pellets)
dillies
mysys
artemia
keizers diepvries blokjes met spons erin verwerkt.

Hier een foto, de foto is van september, Het algen probleem is nu opgelost.
Zal snel een recente foto bijplaatsen..

Dit zijn mijn ervaringen met de Pomacanthus Paru.
Gr, Mick
 

Bijlagen

  • 20120907_212414.jpg
    20120907_212414.jpg
    92,2 KB · Weergaven: 23
Bovenaan