Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Poetsgarnaal groene afscheiding

softy

ZeewaterForum lid
Tijdens het voeren gaven mijn beide poetsgarnalen beide ineens een groene afscheiding; een fel groene wolk in het water die bij beide gelijktijdig vandaan kwam. Er was tijdens en daarna niets bijzonders aan hen te zien. Ik had dit nog niet eerder gezien. Weet iemand wat dit geweest kan zijn?

Ik denk dat dit een voortplanting geweest is? (eitjes van de garnaal zijn ook groen)
De kans dat hieruit kleine garnaaltjes komen is echter heel klein, in een aquarium zitten heel wat dieren die dit wel lekker vinden.

Robert58

Senior Forumlid
Ik denk dat dit een voortplanting geweest is? (eitjes van de garnaal zijn ook groen)
De kans dat hieruit kleine garnaaltjes komen is echter heel klein, in een aquarium zitten heel wat dieren die dit wel lekker vinden.
Voor zover ik weet dragen poetsgarnalen hun eitjes onder de staart bij de zwempootjes. Je kunt de eitjes altijd goed zien zitten.
Bij een verschaling van het dier komen de eitjes vrij. Je ziet dan vervolgens hele kleine garnaaltjes zwemmen.
Dus mij lijkt die groene stof geen eitjes te zijn. De garnalen verschalen meestal in de schemeren de eitjes komen dan ook vrij omdat de overlevingskansen iets groter zijn dan overdag.

OP
OP
S

softy

ZeewaterForum lid
Klopt. Het wonderlijke was dat beide garnalen het gelijktijdig deden tijdens het voeren.

Verstuurd vanaf mijn FRD-L09 met Tapatalk

Bovenaan