Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Ons nano bakje

Fieke

ZeewaterForum lid
Sinds enkele maanden hebben we ons eerste zeewater bakje.
Het is een nano geworden.
Er is nog veel werk aan maar hij begint er goed uit te zien.
De diertjes doen het super en de koralen ook.
image.jpg
Er zijn nog wel wat algen op de foto te zien.
 
mooi bakje, ziet er lekker compact uit.

als ik tips mag geven..... probeer dat skimmer/filter apparaat zo schoon mogelijk te houden. in een klein bakje kunnen de waterwaardes snel veranderen, dus hou het goed bij, liefst dagelijks het filter schoonmaken.
ik had er precies zo een, en zolang je het systeem niet te veel belast (vissen) kan het net.

als je het water "schoon" genoeg weet te houden, wordt de groei van de algen vanzelf minder, en het onderhoud wordt dan meer een lust dan een last.


henk jan
 
mooi bakje, ziet er lekker compact uit.

als ik tips mag geven..... probeer dat skimmer/filter apparaat zo schoon mogelijk te houden. in een klein bakje kunnen de waterwaardes snel veranderen, dus hou het goed bij, liefst dagelijks het filter schoonmaken.
ik had er precies zo een, en zolang je het systeem niet te veel belast (vissen) kan het net.

als je het water "schoon" genoeg weet te houden, wordt de groei van de algen vanzelf minder, en het onderhoud wordt dan meer een lust dan een last.


henk jan

Is dat rode pluisalg boven op die steen?
 
Dat is pluisalg, dat moet je bestreiden.
 
voordeel van een nano is dat je regelmatig water kan verversen zonder dat het je gelijk een
arm en een been kost .
Als je een keer per week 10 % ververst en gelijk de afschuimer goed schoon houdt ?
zal je zien dat de algen vanzelf minder worden .
Persoonlijk zou ik de afschuimer er helemaal uithalen en alleen nog maar water verversen .
maar dat is persoonlijk :)
groetjes Rob Charite
 
Bovenaan