Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

noordzee dieren

H

hammerhead

Guest
Ik ben erg benieuwd welke dieren je goed bij elkaar kunt houden , en vooral welke niet! Ik wil een noordzee bak met veel annemoonen, zeenaalden, platvisjes, botervisjes, sepiola's, hermietkreeftjes, koornaars, slijmvis e.d. klein spul.

Dus de vraag is : Wat is goed houdbaar en wat kan wel/niet bij elkaar.

Hammerhead
 
Dat is aaltijd een leuke vraag !

Hier bedoel ik mee elk visje en heeft een karakter, zelf heb ik nog nooit platvisjes bij grotere grondel soorten in leven kunnen houden.
Een ander heeft daar totaal geen probleem mee.

Maar over het algemeen is et zo dat als de vissen van gelijke grote zijn dan zullen ze wel een ff "knorren" tegen elkaar maar dan blijven de vinnen (meestal) wel heel.

Zelf sta ik soms nogsteeds versteld als ik bijvoorbeeld een nieuw visje in mijn AQ doe, dat het dan niet of juist wel geacsepteerd word.

Zo kwam ik zondag terug van mijn vakantie werk op een tanker en daar had ik ook weer een schriftbaars gevangen.....maar ik had er ook al een.
Ik dacht ik doe em er gewoon bij en ik zie wel en ze slapen nu onder de zelfde steen.....geluk......liefde.....wie zal et zeggen maar ik vind het vreemd.
 
Hallo hammerhead

Anemonen en zeenaalden zou ik persoonlijk niet bij elkaar doen, sepiola's zijn weer meer geschikt voor een speciaal Aquarium.

Verder zijn de vissen die je noemt goed te houden, ik zou ze wel ongeveer van gelijke grote houden en ze zijn verder prima met anemonen te houden



Hoi P-W Welkom.
 
Bovenaan