Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

noordzee aquarium beginnen juwel rio 125

ger345

ZeewaterForum lid
hallo,

ik wil een noordzee aquarium beginnen met een juwel rio 125 weten jullie misschien wat ik dan allemaal nodig heb? en wat voor pomp bevelen jullie aan want ik heb echt geen idee.
ik had zelf gedacht:

- juwel rio125
-Aqua Medic Turboflotor Blue 500
ik ben ook nog naar een sump op zoek

alvast bedankt
 
ik heb trouwens nog even gekeken en ik zag dat een pomp 20 tot 40 keer de inhoud van het aquarium moet kunnen rondpompen in een uur kan iemand dit bevestigen?
 
ik heb nog eens rondgekeken maar zou een 125 liter bak gekoeld kunnen worden door alleen ventilatoren of zou ik er dan een koeler moeten bijkopen?

mvg Gerwin
 
voor een noordzee aquarium kan je best wel een koeler kopen en deze op 17-18 graden houden, das altijd beter voor je dieren.(en het zuurstofgehalte blijft beter)
grtz
 
hallo,

heeft iemand misschien een eiwit afschuimer te koop want ik ben er naar op zoek.

alvast bedankt
 
(de koop van die juwel rio 125 ging niet meer door en ik heb nu een juwel vision 180 gekocht maar die is te groot voor die eiwitafschuimer)

mvg
 
ik heb mijn aquarium nu binnen (juwel vision 180) 180ltr dus
hoe een grote sump bevelen jullie aan?
en dan heb ik nog een vraag wat zijn de ideale waterwaardes (voor zout water)

mvg gerwin murre

p.s. weet iemand hoe ik de topic naam kan veranderen?
 
nog een sump aangeschaft en een gat laten boren, (stromings)pompen gekocht
eindelijk schiet het eens een beetje op uitsteeekend
 
hallo,

al ik een onregelbare pomp koop is er dan een manier om de pomp te regelen?

alvast bedankt
 
hallo,

al ik een onregelbare pomp koop is er dan een manier om de pomp te regelen?

alvast bedankt

Soms doet het Nederlands pijn aan de ogen! Maar goed: ja, door de stroom-watts te verminderen, of door de uitvoerslang te knijpen. In beide gevallen bekort dat de levensduur van de pomp aanzienlijk. En waarom zou je het doen?
 
weet iemand welke vis dit is ik heb hem in de westerschelde gevangen maar eerst dacht ik dat het een haringachtige was maar hij heeft 2 vinnen van boven en haring maar 1 dus als jullie het weten...

alvast bedankt

mvg Gerwin
 
hallo,

in het begin dacht ik dat ook al maar omdat hij zo smal was dacht ik eerder een haring

gerwin
 
ik heb nu ook mijn water waardes getest en
het kh = 9.0
en de nitriet= 0.60 mg/l
(de rest heb ik nog niet gemeten)
ik heb nu ook een koeler en die staat nu op 17.0 graden

mvg Gerwin
 
Bovenaan