Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Nieuwe bak. Amphiculla 250 met “custom” sump. 🐠🐠

Ik zit nog steeds op een dikke 2mg / l nitriet. Nog even afwachten dus. Ondertussen is de bruine algen fase vollop aan de gang.

De wierenfilter gaat vanaf vandaag aan. 😱😜
 
Zo staat het bakje er voorlopig bij. Enkel koralen. Nog steeds nitriet. 😅
 

Bijlagen

  • IMG_9425.jpeg
    IMG_9425.jpeg
    92,8 KB · Weergaven: 61
  • IMG_9426.jpeg
    IMG_9426.jpeg
    95,2 KB · Weergaven: 61
  • IMG_9427.jpeg
    IMG_9427.jpeg
    105,1 KB · Weergaven: 61
Jawel, het nitriet staat op 0. 😜😁 wat een 0,5 kg levend steen al niet kan doen voor dat laatste zetje biologie. We zijn door de eerste fase van de opstart. Nu nog goed laten rijpen. Zitten ondertussen ook 2 nemo’s in. 🐠
 
Jawel, het nitriet staat op 0. 😜😁 wat een 0,5 kg levend steen al niet kan doen voor dat laatste zetje biologie. We zijn door de eerste fase van de opstart. Nu nog goed laten rijpen. Zitten ondertussen ook 2 nemo’s in. 🐠
Heb je een bedoeling met de bodem? , wellicht lipvissen of zo.
Vind 'm nogal dik en denk dat je in de toekomst daar problemen mee gaat krijgen met ditritus (nitraat/fosfaat te hoog)
 
Heb je een bedoeling met de bodem? , wellicht lipvissen of zo.
Vind 'm nogal dik en denk dat je in de toekomst daar problemen mee gaat krijgen met ditritus (nitraat/fosfaat te hoog)
Hoi, ik heb een dikke bodem omdat ik geen afschuimer heb. Er komt een zandhapper in binnen een 4 tal maand. En er zitten zandslakken in. Maar op aanraden van reef corner heb ik daarom voor een dikkere bodem gekozen. Gaat ook heel weinig vis in komen. Dus zou moeten goed komen met enkel soft koralen en een wierenfilter. 😁 Komt ook wel een lipvis in maar die ik wil slaapt niet in het zand. 😅
 
Bovenaan