Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

mijn eigen 2m25 rif aan huis,

hier de nieuwe aanwinsten, 1 mooie groene lipvis,
en ja hoor, ik waag het er toch op, eerst durfde ik geen enkele picasso meer te nemen,maar nu heb ik er 2,ze gaan steeds met elkaar om,
ook zaten ze in de winkel naast elkaar in de bak, en waren rustig naar elkaar toe,
ze zitten nu 1 dag en 1 nacht in mijn aquaruim, en wennen al snel, de gele dokters waren eerst niet zo blij met hun, maar echt stres zoals ik verwacht had is er niet geweest,
ze eten al gelijk mee, ik heb ze de eesrte dag wel een paar keer gevoerd, ook als afleiding voor de andere vissen, en dat is gelukt,
vanmorgen erg benieuwd of er al stip te zien was, maar wat ze hadden komt van een meningsverschil dat ze hebben gehad met een zijlvin denk ik,
ze zien er goed uit,lieeef
de lipvis is nog niet 1 keer onder het zand weg gedoken, ook niet na de inbreng,had ik nog nooit meegemaakt met een lipvis,die zie je meetsal niet meer direkt,
dus die is ook blij in de bak, nu maar genieten de hele dag,op eerste kerstdag,
 

Bijlagen

  • DSC02705.jpg
    DSC02705.jpg
    47,9 KB · Weergaven: 15
  • DSC02706.jpg
    DSC02706.jpg
    63,7 KB · Weergaven: 13
  • DSC02708.jpg
    DSC02708.jpg
    64,1 KB · Weergaven: 26
  • DSC02709.jpg
    DSC02709.jpg
    74,6 KB · Weergaven: 19
  • DSC02710.jpg
    DSC02710.jpg
    49,5 KB · Weergaven: 15
Ziet er allemaal prima verzorgd uit. Dat licht zou ik toch nog eens naar kijken maar het is jou huis kan ik me er moeilijk druk over gaan maken. Mooie grote calustrea zeg ben ik ook nog naar opzoek.. Succes verder en een fijne kerst..
 
misschien gaan we er nog wat aan doen,
als de warmtie van de hqi maar weg kan,maar daar verzinnen we wel wat op,omtehuilen als het lukt,
 
het is nu de tweede dag dat de 2 nieuwe picasso's in de bak zwemmen, het gaat uitstekend, ze horen er al bij, en van stip waar ik zo bang voor was,is tot nog toe weggebleven,
actionik hoop dat dat zo blijft,
het is erg leuk om 2 van dezelfde picasso's en 2 gele zijlvindokters bij elkaar te zien zwemmen,heb ik altijd al gewild,
 
hier even een kleine update.
ik heb een paar leuke dingen bij marek gevonden,
het staat er nu 3 dagen in,de kleine kokerwormpjes op de steen komen de hele dag te voorschijn,
ik heb ook nog een grote rode kokerworm erbij gekocht, die andere heb ik er al een paar maanden geleden aangeschaft,hij doet het heel goed, dus ik dacht nog eentje erbij voor de sier, en mooi zijn ze,
verder de groene oortjes op de zuil zijn ook nieuw in de bak,
 

Bijlagen

  • DSC02739.jpg
    DSC02739.jpg
    56,9 KB · Weergaven: 19
  • DSC02741.jpg
    DSC02741.jpg
    80,9 KB · Weergaven: 22
  • DSC02748.jpg
    DSC02748.jpg
    76,8 KB · Weergaven: 20
  • DSC02750.jpg
    DSC02750.jpg
    55,9 KB · Weergaven: 27
mooi aquarium met mooie super mooie vissen erin topjes

hoe hoog hangt jou hqi boven het wateroppervlakte?
 
Mooi Mientje...

de bak ziet er een pak voller en kleurrijker uit sinds ik je andere bak heb opgehaald, maar toen was ie nog maar net opgestart he.
Prachtige vissen en mooie koraaltjes...

Ik zag daar ergens in je bak mooie paarse buttons staan, mocht je er ooit een paar van stekken, dan ben ik zeker kandidaat :)

Succes nog...
Foto's van mijn opstart zal ik proberen één dezer dagen te plaatsen.

Groeten
Stijn
 
ik denk dat de hqi 25 cm boven het water hangt,
ik heb er wel een ventilator op staan, die gaat gelijk met de hqi aan, zo blijft de temperatuur altijd hetzelfde,
 
hoy doktertjehallooooo
ja de bak is nu weer wat voller, in het begin had ik de dieren erin die in jou huidige bak stonden,ik wilde eerst eens voorzichtig blijven,
nu heb ik er vanalles bij gezet,
de kokerwormen leven ook mooi door,
eentje heeft nu al de 2de keer een of andere lozing gehad van wit spul,
het zijn slierten en wolkjes wit spul,
weet eiegenlijk niet wat dat is, maar niemand heeft er iets onder te lijden,
het water word ook niet troebel ervan,
ik heb net de foto's van jou doorkijk gezien, zal wel heel mooi worden,
ben benieuwd:biggrin:
 
Hoi Mientje,

Is een mooie bak geworden, nadat ik hem gezien toen ik het doktertje heb opgehaald.
Het beestje leeft nog steeds en is nog steeds een plezier naar hem te kijken.

Als ik een een keertje in de buurt ben, wip ik zeker een keertje langs

Groet van Zeemonster
 
eentje heeft nu al de 2de keer een of andere lozing gehad van wit spul,
het zijn slierten en wolkjes wit spul,
weet eiegenlijk niet wat dat is, maar niemand heeft er iets onder te lijden,
het water word ook niet troebel ervan

Hey Mientje, jij hebt toch een doorkijk baK??199544:biggrin:

Zonder gein, het ziet er allemaal prima uit hoor!!. Ik ga binnenkort ook weer groter, als het allemaal meezit...
 
mooi geworden hoor!;)
 
zeer mooie en kleurrijke bak... en je hebt groot gelijk dat je jou bak niet gelijk hebt vol gepakt met stenen want, vaak zitten koralen enz toch op een stuk steen... kijk bijv maar naar jouw steen met groene oren, met kaal levend steen moet je altijd maar afwachten wat dr op zit/leeft
en moet je uiteindelijk jouw dure ''levend-steen'' toch weer verwijderen voor andere mooie stukken... hoop dat je begrijpt wat ik bedoel:)

in ieder geval, ga zo door!!!!
 
fijn om te weten dat het doktertje het goed heeft bij u,
beter dan bij die pestkoppen van mij:p
kom gerust weer eens langs,ik vond het wel leuk dat ik nu eens met iemand over deze hobby kon praten,
 
Hoi Mientje,

Ga je a.s zaterdagmiddag ook naar Marek?
 
ik ben gisteren dus donderdag al geweest,ik denk dat het zaterdag erg druk word,dus vandaar,
ik heb een hele mooie roze leder besteld die staat daar in de grote bak,die is dus gereserveerd voor mij,en haal hem na de open dagen af,
2 calustrea's gekocht een een hele mooie tak van sterpoliep,
kijk maar eens naar deze foto's
 

Bijlagen

  • DSC02764.jpg
    DSC02764.jpg
    74 KB · Weergaven: 11
  • DSC02765.jpg
    DSC02765.jpg
    96,5 KB · Weergaven: 12
  • DSC02766.jpg
    DSC02766.jpg
    108,7 KB · Weergaven: 12
Heb je al een fotootje van die roze leder
 
het is alweer een tijdje geleden dat ik op het forum was,
alles staat er prima bij, ook de roze leder, echt een plaatje is dat,
heelaas laat het zich niet zo mooi zien via de foto, maar in het echt is hij prachtig roze,
de picasso's gaan ook goed met elkaar om en zijn heel gezond, geen stres gehad zolang ik ze al heb,
 

Bijlagen

  • DSC02935..jpg
    DSC02935..jpg
    77 KB · Weergaven: 21
  • DSC02934..jpg
    DSC02934..jpg
    65,5 KB · Weergaven: 21
  • DSC02932..jpg
    DSC02932..jpg
    91,1 KB · Weergaven: 21
  • DSC02927..jpg
    DSC02927..jpg
    83,1 KB · Weergaven: 22
  • DSC02936..jpg
    DSC02936..jpg
    67 KB · Weergaven: 19
Bovenaan