Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Mark's Coral Reef

Dit weekend zijn er weer een paar visjes bij gekomen na een bezoek aan coral and fishstore.

Nu voeg ik momenteel alleen ca mg en kh aan met merkloze toevoeging maar wat kan ik het beste halen voor de sporen elementen ? Iodine,borum etc.
Iemand wat tips over goede toevoegingen en hoe te gebruiken met wat ik al heb ?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik heb mijn sporenelementen van Theo van reefcorner vandaan. Ben hier zeer tevreden over.
Voor KH, Mg en Ca gebruik ik merkloze foodgrade 25kg zakken die ik zelf op de juiste verhouding breng met osmosewater.
 
Ik heb mijn sporenelementen van Theo van reefcorner vandaan. Ben hier zeer tevreden over.
Voor KH, Mg en Ca gebruik ik merkloze foodgrade 25kg zakken die ik zelf op de juiste verhouding breng met osmosewater.

Heb van Theo wel ooit de balling zouten gehad maar nu heb ik mijn ca,mg in een kant en klare oplossing en kh los ik zelf op in osmose water.
Andere toevoegingen heb ik nooit van Theo gehad maar misschien ooit nog echter kom ik helaas niet zo snel meer in de buurt van reef corner.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Aah Oke. Ik heb enkel de sporenelementen van hem. En woon in Lelystad, is ook niet bepaald om de hoek. Maar vind het wel de moeite waard voor goede sporenelementen die in verhouding niet heel duur zijn.
 
Aah Oke. Ik heb enkel de sporenelementen van hem. En woon in Lelystad, is ook niet bepaald om de hoek. Maar vind het wel de moeite waard voor goede sporenelementen die in verhouding niet heel duur zijn.

Is zeker de moeite om een keer naar Reefcorner te gaan.
Meet jij wat je toevoegt kwa sporenelementen of voeg jij toe op het calcium verbruik ?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik meet dmv een tritontest elk half jaar. Hier pas ik alles op aan wat nodig is.
En verder kijk ik veel naar mijn koralen, lees af wat die doen en pas daar eventueel een oplossing op aan, kink wat er dan gebeurd en als het me bevalt laat ik het zo, anders gaat het weer lager.
 
Ik meet dmv een tritontest elk half jaar. Hier pas ik alles op aan wat nodig is.
En verder kijk ik veel naar mijn koralen, lees af wat die doen en pas daar eventueel een oplossing op aan, kink wat er dan gebeurd en als het me bevalt laat ik het zo, anders gaat het weer lager.

Die staat hier binnenkort ook op de planning, geven hun dan aan wat je ongeveer wekelijks moet toevoegen ?

Voor nu gebruik ik alleen mijn ca mg kh en reef energy van red sea.



Hier nog even een korte update er zijn 2 gramma loreto en 2 amphiron occelarissen bij gekomen.

6be2c049a6979546557ae156634cbd47.jpg

72b24c23f3e67f98618de147ecfa81d7.jpg

5eedf9b0912e5c26849843ac9c8dee2d.jpg

89dd45dc445767e75847b909f4df3a28.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Afgelopen weekend een grote water wissel gedaan en nog een paar kleine stekjes gehaald en in het rifje geplaatst.
Nu heb ik aardig wat leuke dieren in het bakje en is het tijd voor het laten groeien en na de toorts van de wishlist af is staan er nu alleen nog leuke kleuren zoanthus op het lijstje en wellicht een lipvis of goby.

Dus nog een paar foto’s van het rifje nu

a227750cef76d4c96decf09849395024.jpg

c141b2f5702f160f1860f7bcb6491e31.jpg

11d758f36f23a605ceb4a994edfb94d7.jpg

fd951984c872dea926aa1509eb35b636.jpg

379678aa7a2e572b798d13bb5f0d68ce.jpg

e4a2bd4de9bf7bfb94985972b6e52431.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Weinig nieuws te melden maar alle dieren doen het erg goed momenteel in het aquarium.

Verder dit weekend nog wat spulletjes binnen gekregen en ga vanaf nu even de colombo colour all in one toevoegen op basis van mijn calcium verbruik dus ben benieuwd of mijn kleuren wat intenser gaan worden.
Verder ook een refractometer van d&d binnen gekregen en 2 salifert test setjes.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Het aquarium ziet er goed uit!
Laat maar lekker alles groeien.
 
Het aquarium ziet er goed uit!
Laat maar lekker alles groeien.

Dat ga ik ook zeker doen echter wil ik nog graag wat verschillende kleuren zoa’s en ricordea’s toevoegen aan het lagere gedeelte van het rifje en wellicht nog een lipvis en symbiose grondel.

Mijn nitraat en phosfaat zijn al even niet meer meetbaar desondanks is genoeg voer.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Volgende uitdaging een hangon chaeto filter in mijn sump.
Ik heb zelf nog nano verlichting welke ik wil gebruiken om boven een vijvermandje wat chaeto in de sump te houden, de mand is zwart dus laat minder verlichting door alleen moet ik nog een pluk chaeto scoren en een nieuwe lamp voor de nano pl van 11w.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
En dan maar een klein filmpje :)
De ocellarissen zijn de druif aan het bewonen sinds enkele dagen nu maar hopen dat de kleine nieuwe kopjes heel blijven die eraan zitten te komen.
En het boekje is binnen van Tanne.

https://youtu.be/DvRVMXImFbs


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Het spijt me het te melden, maar mijn ervaring is dat een Euphyllia de constante druk van anemoonvissen slecht verdraagt.
Poliepen staan minder vol open, groei blijft achter.
 
Het spijt me het te melden, maar mijn ervaring is dat een Euphyllia de constante druk van anemoonvissen slecht verdraagt.
Poliepen staan minder vol open, groei blijft achter.
Ik kan dit niet beamen. Bij wonen ook 2 ocellarissen in een hamertjeskoraal. Het koraal groeit goed en staat mooi uit.
 
Het spijt me het te melden, maar mijn ervaring is dat een Euphyllia de constante druk van anemoonvissen slecht verdraagt.
Poliepen staan minder vol open, groei blijft achter.
Ik heb in het verleden veel meer euphyllia soorten gehad en een koppel occelaris black maar die hebben nooit in de hamers/druif gewoont
Ik kan dit niet beamen. Bij wonen ook 2 ocellarissen in een hamertjeskoraal. Het koraal groeit goed en staat mooi uit.
Ik zie nu wel dat de druif een stuk meer ingetrokken staat maar hoop dat dit tijdelijk is, van wat ik kan zien staat de druif zeker niet helemaal ingetrokken dus hoop heb ik wel.
Ik wil ook nog een roze en klein blijvende hamer erbij hebben en die onder de voet bij de druif plaatsen.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik heb in het verleden veel meer euphyllia soorten gehad en een koppel occelaris black maar die hebben nooit in de hamers/druif gewoont

Ik zie nu wel dat de druif een stuk meer ingetrokken staat maar hoop dat dit tijdelijk is, van wat ik kan zien staat de druif zeker niet helemaal ingetrokken dus hoop heb ik wel.
Ik wil ook nog een roze en klein blijvende hamer erbij hebben en die onder de voet bij de druif plaatsen.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik denk wel dat het formaat van het koraal een rol speelt. Bij zijn zowel het druifjes- en hamerkoraal van een royaal formaat.

Verstuurd vanaf mijn G8141 met Tapatalk
 
Ik denk wel dat het formaat van het koraal een rol speelt. Bij zijn zowel het druifjes- en hamerkoraal van een royaal formaat.

Verstuurd vanaf mijn G8141 met Tapatalk

Tot nog toe gaat het goed met de druif en heb er zelfs eentje bij geplaatst die anders gekleurd is, blijf altijd nog een euphyllia fan.

Vandaag aan de hobby/DIY gegaan de net cover van red sea heb ik in elkaar gezet en zit er nu boven, het is net alsof het zo hoort te zitten.
Deze week ook de stromings pompen weer grondig gereinigd en meteen van plaats veranderd, en tevens de ato veranderd het glazenbakje leeg gehaald en een 24liter bak geinstalleerd.

Nu tijd voor wat foto’s van het aquarium en de nieuwe aanwinsten.

bce646c4a7edafb7a889580b06897293.jpg

244d31668bb9e500e6e2162ebc38cde4.jpg

3140af8b5485fa15691a487d5cd5bb98.jpg

5299a04469041b36c16ed9f7b55e35ba.jpg

7adf21b03db5bde9401bb7f1a522e284.jpg

c8b99b1b2f34ea0246d741cf76248b81.jpg

3657e7dda419cfdcc0753779f7ed285a.jpg

d61298cbc895070233a609cffbb7784a.jpg




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ziet er echt goed uit :eek:

Thnx.
Ik was Zaterdag nog vlakbij maar helaas geen tijd gehad om even langs te komen als jij dat al wel had :)
Binnenkort maar eens een ritje Sint Oederode plannen wellicht dat er wel een leuk stekje bij mij bij past.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Bovenaan