Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Leids rif aquarium met Dymico filter & Philips Coralcare led

Hoe gaat het inmiddels met de bak?
jeetje wat een gigantische pech, ik durf er haast geen bak meer door op te starteno_O

Heb je nog een overzichts foto?:)

Ja, echt vlekkeloos ging het niet....
De laatste tijd wel minder tegenslagen gelukkig. Hier wat foto's:
 

Bijlagen

  • 20180711_205601.jpg
    20180711_205601.jpg
    210,2 KB · Weergaven: 115
  • 20180711_205612.jpg
    20180711_205612.jpg
    259,9 KB · Weergaven: 118
  • 20180711_205605.jpg
    20180711_205605.jpg
    245,2 KB · Weergaven: 117
  • 20180711_205617.jpg
    20180711_205617.jpg
    222,3 KB · Weergaven: 148
  • 20180711_205546.jpg
    20180711_205546.jpg
    144,4 KB · Weergaven: 161
  • 20180711_205558.jpg
    20180711_205558.jpg
    239,3 KB · Weergaven: 178
  • 20180711_205548.jpg
    20180711_205548.jpg
    162,8 KB · Weergaven: 152
Ziet er mooi uit ondertussen.
Heb je een idee wat voor viezigheid je op je bodem hebt?
 
Is green viezigheid, zijn platwormen ???
Ik weet niet wat ik er aan kan doen en Ze doen verder geen kwaad, dus ik heb de strijd een beetje opgegeven...
 
Ja zijn waarschijnlijk ooit meegenomen op een stukje koraal. Kan niet anders... Ik heb 3 lipvissen en die blijven er van af. Ik heb 3 keer zo'n blauwe naaktslak geprobeerd. Die eet het wel maar traag en verdwijnt binnen een paar dagen in een pomp. Beetje zonde van het geld...

Het zijn er inderdaad wel heel veel en ze bedekken voornamelijk rotsen en grind, niet de koralen gelukkig
 
Wel apart dat de lipvissen eraf blijven. Als ze het grind en steen bedekken, misschien een optie om ze van het steen af te blazen en vervolgens met een zeef het grind te zeven, dat je er in ieder geval een hoop minder hebt. En dan zoeken naar een alternatieve oplossing?

Is het btw niet zo dat een 6streep lipvis er gek op is?
 
Heb ik gedaan, en werkt tijdelijk goed. Na een paar weken begint het feest dan weer opnieuw.... wordt er een beetje moe van. 6 streep heb ik niet. Ik heb twee diamantlipvissen (macropharongodon bipartitus) en een halichoerus melanarus. Misschien ook een 6 streep aanschaffen, maar dan heb ik wel heel veel lipvissen in mijn bakje...
 
Daar wordt je idd moe van.
Op zich valt dat wel mee toch, ik heb er nu 4 stuks en er komen er nog 2 bij. Voordeel is dat de 6 streep wat kleiner blijft. Kan namelijk wel een kloptzak zijn.
 
Daar wordt je idd moe van.
Op zich valt dat wel mee toch, ik heb er nu 4 stuks en er komen er nog 2 bij. Voordeel is dat de 6 streep wat kleiner blijft. Kan namelijk wel een kloptzak zijn.

Ja dat had ik ook gelezen. Was ook de reden dat ik toen een halichoerus had gekocht ipv een 6 streep. Ik heb graag vrede in de bak, anders alleen maar stress en witte stip :(
 
Misschien een optie om je vissen even ergens anders onder te brengen en volledig opnieuw op te starten?
 
? dat is wel met een kanon op een platworm schieten :)
Haha jaa klopt. Heb bewondering voor je doorzettingsvermogen, ik had de moed al opgegeven denk ik en opnieuw begonnen. In mijn ogen moet je meer genieten van een aquarium dan dat je er ellende van hebt.
 
:) nou ik geniet er ook wel van hoor! Alleen de periode dat koralen zonder duidelijke reden stierven was voor mij niet leuk. De motivatie raak je dan snel kwijt.
De probleempjes die ik later kreeg zijn maar "klein", daar was zicht op een oplossing of het was niet een echt probleem in de zin van dat er doden vallen onder vissen of koralen.
 
Probeer dat spul van Colombo om fosfaat te laten zakken eens. Bij mij gingen ook de platwormen dood. En volgens mij zijn er meer mensen met de zelfde ervaring dan ik.
Wel uitkijken dat je fosfaat niet te snel daalt, anders is de remedie erger dan de kwaal.;););)
Succes.
 
Ja dat had ik ook gelezen. Was ook de reden dat ik toen een halichoerus had gekocht ipv een 6 streep. Ik heb graag vrede in de bak, anders alleen maar stress en witte stip :(

Lipvissen zijn niet gevoelig voor stip. Deze kunnen zich onder het zand verschuilen voor de ziekte (is mij verteld). En met echte ruzie zal het meevallen, aangezien de 6streep te druk zal zijn met eten. ?
 
Hey mjie ik heb net je dagboek doorgelezen.
En ik vind het knap dat je nog zo enthousiast blijft hahah.
Maar je moet het maar zo zien je leert er elke dag bij.
En gewoon de goede dingen doorzetten en dan kom je er wel ?

Ps je heb wel een mooie bak staan ziet er top uit.

Gr uit het zonnige zuiden des lands?
 
Hoi mjie,
Ik was in je dagboek aan het lezen en zag de tegenslag die nu meemaakt. Ik was een tijdje terug op internet iets tegengekomen wat jou misschien kan helpen, ze noemen het “Flatworm Trap”, misschien kun je dit eens proberen.
Hier een link van YouTube voor bristolworm maar dit werkt blijkbaar ook met platwormen.

Groetjes Roel
 
Probeer dat spul van Colombo om fosfaat te laten zakken eens. Bij mij gingen ook de platwormen dood. En volgens mij zijn er meer mensen met de zelfde ervaring dan ik.
Wel uitkijken dat je fosfaat niet te snel daalt, anders is de remedie erger dan de kwaal.;););)
Succes.

Dat vind ik wel heel spannend. Als de platformen allemaal tegelijk sterven, dan komt er veel gif vrij. Daarnaast gaan dan ook al mijn andere wormpjes misschien dood? Dat levert misschien ook veel problemen op?
 
Bovenaan