Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

kost prijs van de zeovit methode

juffer1

ZeewaterForum lid
beste forum leden,

heeft er iemand die ervaring heeft met dit systeem enig idee wat de kost prijs ongeveer per jaar of per maand is?

ik zou een nieuw aquarium willen op starten en ben deze methode aan het over wegen


alvast bedankt voor de reactie
 
Geen idee wat de kostprijs per maan/jaar is.
Wij gebruiken het. en ik koop wat ik nodig heb, en als het op is, koop ik nieuwe 🤭 :ROFLMAO:
Wij gebruiken de Zeostart, zeofood en zeobak. Met zeovit steentjes uiteraard.
Onze totale systeem is 750liter

Uiteraard gebruik je in je opstart periode wat meer. En bij steentjes wisselen is het doseerschema steeds weer even anders.
Wij gebruiken de app aquarimate ( kost eenmalig een tientje ) en daar zet ik keurig alles in. wanneer ik wat moet toevoegen, en wisselen etc etc.

(ca,mg,KH wordt via ATI Pro toegediend)

Bij ons werkt het prima.
Je moet wel consequent zijn in het toevoegen van de flesjes. De meeste kunnen niet op een doseer. dus moet je per dag druppelen.
Wij verdelen de druppels over 2x per dag. Maar wij werken dan ook altijd thuis. dus dat is wel fijn.
De Zeostart zou wel op doseer kunnen. Maar ja, de rest moet ik toch druppelen. dan kan ik die ook net zo goed handmatig doen. scheelt weer een doseerplekje op de pomp.

Hopelijk heb je hier wat aan. ( eigenlijk niet denk ik want je vroeg kostprijs en die heb ik je niet gegeven ;) )

( Mocht je zeovit methode gaan gebruiken, heb ik eventueel nog een mooi zeovit reactortje van Vertex te koop om je steentjes te schudden. ;-) )
 
Bovenaan