Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Koralle - Coral

M_v_P

Nanobsessed
Hallo,

Ik zou me (naast OnsZeeaquarium natuurlijk ;) ) graag willen abonneren op Koralle of Coral. Nu is mijn beheersing van de Engelse taal veel beter als die van de Duitse taal en mijn voorkeur gaat dus uit naar de Engelstalige versie.

Maar wat ik graag zeker zou willen weten is dat als ik lid ben van Coral ik dezelde content krijg als iemand die lid is van Koralle? Zijn alle issues hetzelfde?

Groet,

Marcel
 
Als ik het goed heb begrepen verkoopt Koralle een standaard format met hoofthema en wordt een deel van het blad (Coral) ingevuld door de engelse redactie. Als dat klopt heb je dus NIET 1 op 1 hetzelfde. Ikzelf lees Koralle (overigens heeft dit een belachelijk hoog D. Knop gehalte) en ben er zeer tevreden over. Over Coral kan inhoudelijk niets vertellen, heb er nog nooit één in handen gehad.
 
Dank Michel,

Ga dan toch maar voor de Koralle... Doe er dan alleen wat langer over om hem door te lezen.
Nu alleen hopen dat ik op de site wel het juiste abonnement kies... :p

Groet,

Marcel
 
En waar vinden we Coral want ik heb ook problemen met duits ?
 
Coral moet je niet kopen, ik heb er een jaar lang een abonnement op gehad en ze hebben de grootste moeite met de vertalingen uit het duits. Ook kreeg ik steeds meerdere boekjes in 1 keer gestuurd ipv proper ieder blad apart.
 
Spijtig want ik lees toch ook liever Engels. Dan maar traagjes duits.
 
Koralle is een product dat door elke uitgeverij kan worden overgenomen tegen een (overigens redelijke) jaarlijkse vergoeding. James Lawrence heeft nog niet zo lang geleden het blad CORAL nieuw leven ingeblazen met zijn bedrijf Reef to Rainforest Media, LLC. CORAL is gratis in te zien via de website, en ziet er mooi uit. De kwaliteit van de artikelen is verder prima.

CORAL is zoals Michel al aangaf geen 1 op 1 vertaling. Slechts een deel van de artikelen wordt uit Koralle overgenomen. Dat betekent niet dat het per se slechter is natuurlijk. Ron Shimek schrijft b.v. regelmatig leuke verhalen voor het blad.
 
Even wat nieuw leven in deze onderwerp blazen.

Ik ontvang sinds twee maanden deze tijdschrift (Coral) thuis (ik heb totaal geen idee meer waar ik het besteld had :rolleyes:).

Qua taal zijn ze volledig engels en dergelijk geschreven.
Het zijn wel leuk om te lezen en zekker leuk voor een collectie ;)
 
Bovenaan