Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

koraalvlinders

Re: koraalvlinders chaetodon collare .

hallo , is er iemand die ervaring heeft met de halsband -koraalvlinder chaetodon collare !!!!!!!!
heb gelezen dat ze goed huodbaar zijn !
ik heb zelf een aqu van 450 liter is dat goed genoeg voor deze vis .
maar lees nergens dat ze geen poliep eten .
en daar staan !!?? koraalvlinders wel om bekend dat ze daar wel van eten .
groetjes Diek .topjes
 
Ik ken de Collare van vroegere tijden toen een zeebak gelijk stond aan het houden van vissen only. Deze koraalvlinder, mits deze vervangend voer aanneemt, was redelijk tot gewoon goed houdbaar. het wennen is de moeilijkste periode.

450 liter is voor deze vis wel erg beperkt, ze zwemmen gráág en worden ook behoorlijk groot.
Refsafe zijn ze niet. Aan alles wordt gepikt, het ene kan het beter hebben dat het andere maar niets wordt met rust gelaten. Van lederkoraal tot oren. Daarom zie je ze ook weinig in de verkoop; gevoelig en voor weinig klanten geschikt.

Maar zijn ze mooi? ja zeker!!!!

Jan
 
Re: koraalvlinders chaetodon collare .

Deze vis is zeker makkelijk houdbaar als hij vervangend voer accepteerd,net zoals de meeste koraalvlinders trouwens....
Deze soort wordt wel 20cm groot....misschien toch beter een kleinere soort zoeken??
Als je echt een meer reef-save koraalvlinder zoekt beperk je dan tot de Tinkeri,Declivis,Flavocoronatus of Mitratus dit zijn diepwatersoorten en eten in de natuur vaak enkel plankton....en VEEL en VAAK gevarieerd voeren geldt voor alle koraalvlinders.
grtz Joeri
QUOTE=diek;876669]hallo , is er iemand die ervaring heeft met de halsband -koraalvlinder chaetodon collare !!!!!!!!
heb gelezen dat ze goed huodbaar zijn !
ik heb zelf een aqu van 450 liter is dat goed genoeg voor deze vis .
maar lees nergens dat ze geen poliep eten .
en daar staan !!?? koraalvlinders wel om bekend dat ze daar wel van eten .
groetjes Diek .topjes[/QUOTE]
 
Ik ben ook aan het twijfelen om een burgessi eens te proberen ipv chelmon voor men glasanemonen .
IK had een super chelmon die alles opat , die verkocht en rara nu terug glasanemonen aan het krijgen ....
Deze komen minder snel aan koralen in het algemeen dan sps , lps , soft en leders ???

grtz bart
 
Betwijfel of een Burgessi glasanemonen gaat eten???? Daar ben ik niet zeker van????
grtz J
Ik ben ook aan het twijfelen om een burgessi eens te proberen ipv chelmon voor men glasanemonen .
IK had een super chelmon die alles opat , die verkocht en rara nu terug glasanemonen aan het krijgen ....
Deze komen minder snel aan koralen in het algemeen dan sps , lps , soft en leders ???

grtz bart
 
En wat betreft het snoepen van koraal poliepen e.d ?
Zijn het slopers als ze op zoek zijn naar eten ?
gr Leo
 
Bovenaan