Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Juffers jagen andere vissen op

Ik was op de hoogte hiervan en heb gewoon research gedaan. Echter zeggen de meeste artikelen hierover dat agressie en territoriaal gedrag voor kan komen maar niet altijd gebeurd.

Iemand nog tips om deze vissen uit te vangen?
Ik heb er vroeger 2 gehad en leefden perfect samen met de rest van de vissen. Misschien zal dit van het watervolume afhangen of gewoon geluk gehad?? Waren eerlijk gezegd dit type niet, dacht chromissen maar ben niet zeker. Bij coralandfish staat al onmiddelijk op hun site wat je moet weten om ze te “kunnen“ houden!
 
Ik heb er vroeger 2 gehad en leefden perfect samen met de rest van de vissen. Misschien zal dit van het watervolume afhangen of gewoon geluk gehad?? Waren eerlijk gezegd dit type niet, dacht chromissen maar ben niet zeker. Bij coralandfish staat al onmiddelijk op hun site wat je moet weten om ze te “kunnen“ houden!
Chromissen vergelijken met Dascyllus juffers is een beetje een huiskat met een tijger vergelijken, lijken op elkaar qua vorm, maar voor de rest heel verschillend. Van Chromissen is bekend dat ze vooral onderling ruzie kunnen maken, overige vissen laten ze redelijk met rust.

Overigens is de info bij CoralandFish store heel algemeen, bij veel vissen staat hetzelfde ingevuld.
 
Chromissen vergelijken met Dascyllus juffers is een beetje een huiskat met een tijger vergelijken, lijken op elkaar qua vorm, maar voor de rest heel verschillend. Van Chromissen is bekend dat ze vooral onderling ruzie kunnen maken, overige vissen laten ze redelijk met rust.

Overigens is de info bij CoralandFish store heel algemeen, bij veel vissen staat hetzelfde ingevuld.
Maaaar staat wel duidelijk een waarschuwing bij bovenstaand type juffer op hun site (is toch tenminste al beter dan gewoon verkopen om te verkopen). Tuurlijk zijn ze totaal verschillend, is ook de reden dat ik de naam erbij zet 😉
 
Ik weet niet of ik de LFS bij naam mag noemen maar op de website van een bekende LFS uit Delft staat het ook netjes vermeld.
Zowel een opmerking over gedrag tegen soortgenoten als gedrag tegen medebewoners.
 
Dit type juffertjes zijn zo territoriaal dat ze jou ook gaan bijten als je met je handen in de bak komt.

Als je ze kunt retourneren, wat waarschijnlijk niet het geval zal zijn, dan zou ik dat persoonlijk zo snel mogelijk doen.

Over het algemeen kun je maar een juffertjes soort vredig houden. Dat zijn de chromis viridis. Dit is ook een schoolvis.
Ook deze worden hufters als zij volwassen worden . Helaas worden ze nog steeds verkocht,zijn ook leuk om te zien vaak heel klein en goedkoop , mensen trappen er vaak in ! Dan is lesgeld op z’n plaats 😇
 
Bovenaan