Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Jaar tussenuit wat te doen met levend steen?

arnchi

ZeewaterForum gebruiker
Vraagje ik ga een jaar naar het buitenland en ben dan ook mijn bak aan het afbreken.
Nu vroeg ik me af is het slim mijn leven steen te houden en in tank in de kelder bij mn ouders te laten draaien ?
Of raden jullie aan alles te verkopen en daarna het "Dure/Kostbare" leven steen op nieuw aan te schaffen?
Ik weet wel het voordelen heeft zo zal het steen volledig gecured en alg vrij zijn als ik terug kom en kan ik gelijk weer beginnen.
Maar aan de ander kant wil/kan ik ook geen aandacht aan het steen besteden.
Dus de vraag wat raden jullie aan ?
 
Ik zou het houden als die mogelijkheid er is. Als je weer met een bak begint kun je eventueel een paar verse stenen erbij leggen.
 
Ik zou het steen verkopen of dood maken en opslaan. Laten draaien kost ook geld en er zal niet veel nuttigs overblijven vermoed ik.
 
Schoonspuiten en laten drogen.

Als je opnieuw start dit steen gebruiken en wat vers toevoegen....
 
Ik zou het verkopen. Er staan altijd wel advertenties van aanbieders als je ooit weer gaat beginnen.
 
Ik zou het verkopen. Er staan altijd wel advertenties van aanbieders als je ooit weer gaat beginnen.
Met de kans dat je steen koopt vol fosfaat of medicijnen.
Regelmatig stoppen er mensen binnen een jaar omdat ze problemen met fosfaat en nitraat niet onder de knie krijgen en dan van allerlei chemische zooi inde bak gooien om er dan uiteindelijkmee te stoppen.

Met je eigen steen weet je waar je aan toe bent
 
Bedankt allemaal !

Ik heb nu toch iemand gevonden die mijn laatste koralen en het steen allemaal overneemt.
Ik ga als ik terugben denk toch overstappen op real reef rock.
dus dan zit er ook niks in heet steen.
 
Bovenaan