Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Is deze seconde lijm geschikt om te gebruiken?

Ik zou echt de hiervoor bestemde zeewater seconde lijm gebruiken, deze zijn hiervoor ook ontwikkeld.
 
Genoemde is absoluut niet geschikt.
Het voorbeeld betreft een vloeibare variant met accelerator (dat zit in de spuitbus).

Iedere secondelijm in gelvorm met als oplosmiddel cyanoacrylaat, is wel geschikt. Ik gebruik naar tevredenheid die van Pattex en heb ook wel eens die van Bison gebuikt.

In de tubes bij de aquariumwinkel zit exact hetzelfde, alleen is het een grotere tube. Ik koop tubetjes van 3 gram want ik krijg die grote tubes niet op voordat ie halverwege uithard.

Tip: bewaar (geopende) tubes in de koelkast om uitharden sterk te vertragen.
 
Ik heb zelf ook een tijdje verschillende soorten uit de bouwmarkt gebruikt maar het is veel te dun om goed te kunnen werken. De 'echte ' zijn vaak een stukje dikker wat het gebruik een stuk makkelijker maakt omdat het niet overal heen loopt.

Qua prijs maakt het ook niet veel uit
 
Ik koop altijd bison gel seconde lijm bij de action. Werkt perfect.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Ik gebruik ook vaker die van pattex (gel), maar de laatste tijd ook vaak een tube van vergelijkbare grote van aquamedic. Ik moet zeggen dat mij die nog beter bevalt. Is nog sneller hard en blijft beter zitten op het rifkeramiek/ real reef rock.

Mvg Peter.
 
Ik heb ook een tijdje lopen zoeken, en veel verschillende gebruikt (pattex, iets van hobbykoning, etc), en vind de meeste eigenlijk veel te dun, is heel lastig mee te werken.

Uiteindelijk ben ik bij Coraffix gekomen - deze bevalt eigenlijk heel prima, en heeft ook geen last van klontvorming in de tuit (bij tubes wil dat nog wel eens gebeuren). Is ook mooi dik, en heeft bij mij nog niet vaak gezorgd voor de typische taferelen die ik bij andere tubes wel had: gel/lijm overal, en nog de rest van de dag opgedroogde lijm van je hand kunnen peuteren. Een aanrader wat mij betreft, wel ietsje duurder, maar ik doe redelijk lang met zo'n potje.
 
Ik heb ook alle soorten wel gehad doe mijn maar de seachem reef gleu mooi dik blijfd lang goed in me aquakasje en korraal zit in notime vast aan het steen ik zou er geen stenen mee lijmen daar kan je beter een geschikte cement voor gebruiken

Verstuurd vanaf mijn G8141 met Tapatalk
 
gewoon iets pakken wat zee water geschikt is.
dan weet je het zeker en kan je jezelf nooit verwijten mocht het mis gaan.
 
Bovenaan