Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

IKS aquastar aansluiten laptop

ramshorst

Senior Forumlid
Vandaag tweedehands een Iks aquastar gekocht, ik heb hem nog niet maar er zit geen kabel bij om de iks te verbinden met de laptop. Op internet zie ik dat dat de aansluiting op de iks een 6 pins mini din is en ik wil hem graag via een kabel aansluiten op een USB-poort van mijn laptop. Kan dit, wie heeft dit? Converteren zijn ook te koop zie ik.
 
Ik had er destijds wel een aansluiting bij en het werkte voor geen meter dus bespaar je het geld en de moeite. Het is allemaal super verouderde software en de productie van IKS gaat ook gestopt worden tussen nu en een paar jaar heb ik ergens gelezen. Ik zou het niet doen want het werkt niet. En als het werkt is het voor even.

Op zich werkt de IKS prima alleen de aansluiting met je pc of laptop is gewoon knudde. Je moet een of andere stekker hebben waar al niet gemakkelijk aan te komen was omdat het allemaal van dat oude spul is.

tot zover mijn mening.
 
Zojuist heb ik verbinding gekregen met een oude IKS via de datakabel aan een Sweex USB-serial adapter.
Software geupdate naar 'nieuwste' versie in Duits.
Het kan dus wel.

Als iemand een Engelstalige versie van de besturingssoftware heeft, houd ik mij aanbevolen.
 
Zojuist heb ik verbinding gekregen met een oude IKS via de datakabel aan een Sweex USB-serial adapter.
Software geupdate naar 'nieuwste' versie in Duits.
Het kan dus wel.

Als iemand een Engelstalige versie van de besturingssoftware heeft, houd ik mij aanbevolen.

Engelse versie inmiddels gevonden op de website van iks...je moet eerst de taal op de website instellen op engels om de engelstalige software op de downloadpagina te kunnen zien [emoji38]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Bovenaan