Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Help ledverlichting doet raar

T

timm

Guest
Beste leden,

Zoals sommigen weten heb zelf ledverlichting gemaakt voor mn scrubber.

Driver: 2e hands overgenomen hier op t forum. Meanwell LPC-35-700
Input 100-240VAC 1.1A
Output: +48V 700mA MAX.
Geen idee hoe oud....

12 leds per driver in serie.
10x 3w cree photo red 660nm
2x 3w semileds violet 420/425nm

Alles werkte.. en nu zie ik dit;
ze lichten minimaal op.... als ik de stekker eruit haal duurt het ook even voordat de leds uit gaan.

Iemand enig idee wat hier aan de hand is? Driver stuk? Draadbreuk? Hoe kan dit?

Gr, Tim


*





c35786196b3028a98204a195d6f9f37e.jpg
30363af8cdc86223f6cb5509435e9c57.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 
Hey Timm, ik heb zelf ook wel eens wat lopen knutselen met leds, die 3w leds hebben een normale forward voltage van 3.6/3.8, alleen de rode hebben een lagere dacht ik. Is die meamwell voeding voltage geregeld of amp geregeld? Of misschien wel beide? Belangrijk is dat de voeding ampere geregeld is. Dit omdat een led met dezelfde voltage door opwarming meer ampere gaat afnemen.
Ik denk dat het inderdaad in die voeding zit. Vaak is het nabranden van licht dankzij een condensator die leegloopt, maar dat moet vrij snel leeg zijn, max enkele seconden? Ik ben geen techneut helaas, maar misschien weten anderen hier meer van.
Groetjes Rens

Verstuurd vanaf mijn LEX626 met Tapatalk
 
Hey Timm, ik heb zelf ook wel eens wat lopen knutselen met leds, die 3w leds hebben een normale forward voltage van 3.6/3.8, alleen de rode hebben een lagere dacht ik. Is die meamwell voeding voltage geregeld of amp geregeld? Of misschien wel beide? Belangrijk is dat de voeding ampere geregeld is. Dit omdat een led met dezelfde voltage door opwarming meer ampere gaat afnemen.
Ik denk dat het inderdaad in die voeding zit. Vaak is het nabranden van licht dankzij een condensator die leegloopt, maar dat moet vrij snel leeg zijn, max enkele seconden? Ik ben geen techneut helaas, maar misschien weten anderen hier meer van.
Groetjes Rens

Verstuurd vanaf mijn LEX626 met Tapatalk
Ja ik bestel een nieuwe driver. 2 maar gelijk. om uit te sluiten dat het daaraan ligt. Soldeerfout zou ook nog kunnen, maargoed heb niet de spullen om dit te meten en heb wel verzuimd de draden voor te tinnen (wel gedaan met het andere armatuur).

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 
Een 36 watt kan zonder moeite door een kleine connectie, dus een soldeerfout denk ik niet zo aan. Als je een driver bestel, neem er dan 1 die geregeld is (constant current) voor 700ma, en die aan voltage binnen jouw voltage ligt, dus +-36v tot +-50v, zolang jouw voltage er maar binnen ligt. Succes ermee, op ebay en Ali zijn er veel mogelijkheden verkrijgbaar.

Verstuurd vanaf mijn LEX626 met Tapatalk
 
Een 36 watt kan zonder moeite door een kleine connectie, dus een soldeerfout denk ik niet zo aan. Als je een driver bestel, neem er dan 1 die geregeld is (constant current) voor 700ma, en die aan voltage binnen jouw voltage ligt, dus +-36v tot +-50v, zolang jouw voltage er maar binnen ligt. Succes ermee, op ebay en Ali zijn er veel mogelijkheden verkrijgbaar.

Verstuurd vanaf mijn LEX626 met Tapatalk
het is een constant current.. 700mA en ik zit tussen de 9 en 48 Volt zit ik. Maargoed, ik kom er vanzelf achter

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 
Bovenaan