Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Hallo allemaal

Vosvis

ZeewaterForum lid
Via deze klein introductie wie ik ben en wat ik hoop te bereiken,

Heb al bijna 30 jaar een zoetwater aquarium en met name de laatste 5 jaar heb ik me meer verdiept in de aquascape. Binnnen zoetwater is het merk ADA redelijk populair en dan ook met name de stijl die het merk vaak gebruikt (mooi door eenvoud).
Voor mijn volgende project wilde ik een wat groter tank en na wat zoeken op het internet en het zien van zoutwater aquariums ga ik toch eens een zoutwater aquarium starten.

Ben me nu aan het inlezen en zoek ook op internet naar interessante artikelen inclusief de youtube kanalen die over de start van een tank gaan.

Zoals met alles en met name internet, iedereen heeft een mening en adviezen spreken elkaar vaak weer heerlijk tegen tussen de verschillende forums (maar dat maakt het ook weer extra leuk).

Op dit moment heb ik pas 3 stroming's pompen en een Tunze 7000 dus ben dus echt nog aan het zoeken naar de apparatuur.
Weet wel dat ik een RSR 525XL wil hebben :)
Ik lees veel dat zoutwater gevoeliger is voor veranderingen in vergelijking met zoetwater en dat een groot aquarium dan makkelijker is.

Gr Kees
 
Welkom Kees!

Leuk dat je met zoutwater gaat beginnen en goed dat je je hier hebt aangemeld. Het is interessant hier op dit forum de ervaringen van anderen te lezen. Ik denk ook dat je veel aan m'n boekje zult hebben. De betere aquariumzaak heeft het op voorraad, maar dit is ook een optie: https://www.donner.nl/praktische-han.../9789082101133 (bezorgt zowel in Nederland als in België zonder verzendkosten!).

Heb je foto's van je eerdere bakken? Ik herken het feit dat veel meningen over 'how to' elkaar tegenspreken. Belangrijke tip: bekijk de bak van degene van wie je advies aanneemt. Dat is het niveau dat je met zijn/haar adviezen kunt bereiken.

Ter inspiratie een filmpje van mijn bak:
<font color="#333333" style="caret-color: rgb(51, 51, 51); color: rgb(51, 51, 51);">


Veel aquariumplezier gewenst :)
 
Welkome Kees! Ik ben ook van mening dat een grotere bak stabieler is en dus makkelijker. Alvast veel succes! Groet, Lara
 
Welkom Kees!

Leuk dat je met zoutwater gaat beginnen en goed dat je je hier hebt aangemeld. Het is interessant hier op dit forum de ervaringen van anderen te lezen. Ik denk ook dat je veel aan m'n boekje zult hebben. De betere aquariumzaak heeft het op voorraad, maar dit is ook een optie: https://www.donner.nl/praktische-han.../9789082101133 (bezorgt zowel in Nederland als in België zonder verzendkosten!).

Heb je foto's van je eerdere bakken? Ik herken het feit dat veel meningen over 'how to' elkaar tegenspreken. Belangrijke tip: bekijk de bak van degene van wie je advies aanneemt. Dat is het niveau dat je met zijn/haar adviezen kunt bereiken.

Ter inspiratie een filmpje van mijn bak:
<font color="#333333" style="caret-color: rgb(51, 51, 51); color: rgb(51, 51, 51);">[MEDIA=youtube]UFisz8NDQxs[/MEDIA]

[COLOR=#333333][COLOR=#333333]Veel aquariumplezier gewenst :)[/COLOR][/COLOR]
 
Welkome Kees! Ik ben ook van mening dat een grotere bak stabieler is en dus makkelijker. Alvast veel succes! Groet, Lara

Hi Lala, thanks voor je reply en ik had ook van jouw al gezien dat je ook erg actief bent in de stekken dus misschien benader ik je nog wel een keer als ik klaar ben met de aankoop van de spullen en klaar ben met mijn cycle.
Ik heb 1 mazzel, geduld, daar heb ik meer dan genoeg van dus ik zit mijn tijd wel uit maar verwacht zo rond eind Julie het aquarium besteld heb en dan netjes rond de 8 weekjes geduld hebben en elk dag kijken welk procesjes er spelen in de cycle.
 
Bovenaan