Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

GOEDKOOPSTE ZOUT VAN NEDERLAND!!!

Coralandfishstore bied u diverse top soorten zout aan voor hele scherpe prijzen!!!

Reefcrystals 25 kg prijs 65,00 euro....

Red Sea Coral Pro 22 KG 65,00 euro...

CFS basis zout 20 KG 29.99 euro...

CFS Zout plus 22 KG 34.99 euro...

Mocht u vragen hebben kijk dan even op onze website www.coralandfishstore.nl
Of neem contact op via de mail coralandfishstore@hotmail.com
 

Bijlagen

  • reefcrystals.jpg
    reefcrystals.jpg
    9,3 KB · Weergaven: 2.319
  • red sea zout.jpg
    red sea zout.jpg
    8,3 KB · Weergaven: 2.327
  • cfs.jpg
    cfs.jpg
    8,2 KB · Weergaven: 2.324
Laatst bewerkt:
CFS basis zout 20 KG 29.99 euro...

CFS Zout plus 22 KG 34.99 euro...


Waar zijn de verdere specificaties/gehalten van dit "GOEDKOOPSTE ZOUT VAN NEDERLAND" te vinden?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat zijn de inhoudelijke waardes, ofwel inhoud CA, MG en overige?
 
Wij gaan bij onze leverancier de specificatie''s en waardes navragen waarna deze hieronder worden gepubliceerd.
 
Waterwaardes zout basis
Zout waarden


mg/ltr
Natrium
9490
Kalium
374
Calcium
419
Magnesium
1290





 
Zout plus



Zout waarden



mg/ltr​
Natrium
10534
Kalium
409
Calcium
479
Magnesium
1554
Strontium
8,5
 
Verwacht nu wel niet dat deze zouten de kwaliteit van redsea,reefcrystals benaderen he.
Me dunkt zijn deze zouten ideaal voor mensen die enkel een vissenbak hebben en mensen die in een opstartfase zitten. Van zodra je met steenkoralen zal beginnen denk ik dat dit zout snel te kort gaat schieten. Ik heb bij hen vorige keer een flinke emmer red sea meegenomen. In belgie vind je het niet aan die prijs plus je kan nog wat leuke visjes en koraaltjes meescoren!
 
Verwacht nu wel niet dat deze zouten de kwaliteit van redsea,reefcrystals benaderen he.
Me dunkt zijn deze zouten ideaal voor mensen die enkel een vissenbak hebben en mensen die in een opstartfase zitten. Van zodra je met steenkoralen zal beginnen denk ik dat dit zout snel te kort gaat schieten. Ik heb bij hen vorige keer een flinke emmer red sea meegenomen. In belgie vind je het niet aan die prijs plus je kan nog wat leuke visjes en koraaltjes meescoren!

Hoi Johnny,

Momenteel draaien er diverse rifaquaria op het zout plus inclusief die van mij zelf. Dit zout volstaat prima voor
koralenbakken en voor degene welke het niet geloofd nodig ik dan ook graag een keer uit om te komen kijken.
 
Een in van 12 is wel goed in een sps bak dan hoe je kalkreactor niet zoveel toe te voegen lijkt me..
 
Je KH daalt sneller dan dat je met 1 waterwissel in de week kunt aanvullen. Dus naast het water wisselen moet je vaak ook nog eens KH doseren. Ik ga er dan wel vanuit dat je een volgroeide bak van minimaal een meter hebt.
Het is dus handig als je KH in het zout hoog is, dan hoef je minder te doseren. Ik kan me inderdaad wel voorstellen dat er systemen draaien, waar het aanvullen met enkel zoutwater het peil goed houd. Maar dan is het nooit 12 in de bak.. hooguit rond de 8 a 9 in een arm systeem. Als je een 100% water wissel deed dan zou het peil inderdaad 12 worden.
 
Zeer mooi waarden allemaal . ik vind persoonlijk het fosfaat gehalte zeeeer belangrijk ,1 keer eerder een emmer huismerk gekocht en een pak draad alg waar ik niet blij van werd en maar zoeken waar dat vandaan kwam ,ne bijna de emmer leeg ect kwam ik er achter dat het zout de schuldige was.

dus deze waarde graag.
 
Ik ga morgen het phosfaat gehalte testen en ik laat het jullie weten...
 
Laatst bewerkt:
Ik ga morgen het phosfaat gehalte testen en ik laat het jullie weten...

idd laat het nog ff weten,of was dit item ook bij jullie ? fosfaat is gewoon vervuilt zout van bv klasse 3 ,wel goedkoop maar ik wil geen xtra alg meer want dit kost meer geld geld om fosfaat te verwijderen dan gewoon goed zout aan te schaffen.
 
Als eerste mijn excuses dat ik vergeten ben het fosfaat gehalte door te geven.

Ik ga morgen dit testen met een Hanna checker en laat jullie het resultaat weten. Inmiddels zijn er veel aquarianen
die dit zout gebruiken naar tevredenheid. Wij verkopen alle merken zout en het is natuurlijk aan iedereen
zijn eigen keuze welk merk hij kiest. Wij zijn er van overtuigd dat dit zout goed is en inmiddels draaien ook al
onze koralenbakken op dit zout inclusief mijn eigen prive aquarium.

Nogmaals excuses voor de late reactie.
 
Bovenaan