Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Slaat nergens op wat je hier nu zegt. Ik snoei ook weleens dode stukken weg. Moet ik dat dan gaan bewaren om die aan een beginner te geven. Doe normaal vent en hou eens op met andere zwart te maken. Van mij mag jij door de moderator geschorst worden van dit forum als je niks positiefs heb bij te dragen.
20240225_140822.jpg20240225_140804.jpg
Het resultaat van en saneerbeurt.
Deze mooie/gezonde stukkengaan naar de groothandel, omdat de gemiddelde LFS deze volumes niet aankan. Afval hoort in de kliko, je gaat niet proberen anderen mer je afval op te zadelen. Dat is pas slecht voor de starters/hobby, ze staan dan al 2-0 achter.

Klein detail:
Onlangs heb ik ervoor gekozen enkele onruststoker in mijn dagboek op negeren te zetten (we horen elkaar dan ook niet te zien en geen meldingen te krijgen), maar het zit sommige toch diep om dan nog dit dagboek op te zoeken en te reageren.
Vervelend voor de mensen die mijn aquariumavonturen wel gewoon willen lezen.
 
Laatst bewerkt:
hoi glenn prachtig dat nps bakje kan je wat vertellen over techniek waterwaardes licht stroming etc
 
hoi glenn prachtig dat nps bakje kan je wat vertellen over techniek waterwaardes licht stroming etc
 
hoi glenn prachtig dat nps bakje kan je wat vertellen over techniek waterwaardes licht stroming etc
- Er zit een powerfilter in waar ik tot 50% van de klos watten op wikkelt.
- 1x SLW20 pomp met een ombouw zodat de octopus er niet bij kan.
- 14 watt aan leds voor een klein deel van het aquarium waar ik wel soms beperkt lichtbehoeftige koralen plaats en 1x 18 wat JMBcolors als "kijklicht"
- waterwaarden schommelen tussen PO4 0,20-0,40ppm , NO3 tot max 20ppm. NPS koralen hebben hier ook niet zoveel last van, maar er is ook geen algengroei omdat er beperkt licht is.
- vanwege het overvloedig voeren beperk ik het verder doorstijgen van nutrienten met Fe+ en daarbovenop eens in de week "100% recyclingwissels" vanuit de panoramareef .
 
Groene tongkoraal.
Vind alles best fosfaat 0,00 - 0,08. nitraat 0,00 - 25+
Wat hij absoluut niet leuk vind is stroming. Bij de geringste eenzijdige stroming verliest hij weefsel tot op het kalk skelet. Als je hem in de luwte zet maakt hij binnen een paar dagen weer nieuwe weefsel aan

m.v.g. Glenn
Grappig, een oude topic… maar zag dit afgelopen week en heb mijn oranje tongkoraal in de luwte gezet, want deze stond behoorlijk in de stroming en wat schetst mijn verbazing.. hij knapt op! Dank je Glenn!
 
Grappig, een oude topic… maar zag dit afgelopen week en heb mijn oranje tongkoraal in de luwte gezet, want deze stond behoorlijk in de stroming en wat schetst mijn verbazing.. hij knapt op! Dank je Glenn!
Toch leuk dat iemand iets van mijn avonturen leert. Ik kijk soms ook terug en merk soms ook dat bepaalde zaken in vergetelheid geraken.
 
Bovenaan