Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Geslacht Kauderni

japjap

Zeg maar Jaap
Ik heb nu ruim anderhalf jaar een drietal Kauderni's zwemmen die geen voortplanting vertonen. Vroeger lukte dat altijd wel en ontstonden er al gauw paartjes.
Ik heb het vermoeden dat ik drie mannen heb zwemmen, maar voordat ik er vrouwtjes bij ga zetten vraag ik om jullie scherpe blik.
De foto's zijn het beste wat ik kon maken. Ze zitten niet stil.

Zijn dit mannetjes of zit ik fout?

Jaap
 

Bijlagen

  • kauderni1.jpg
    kauderni1.jpg
    168,9 KB · Weergaven: 21
  • kauderni2.jpg
    kauderni2.jpg
    153,1 KB · Weergaven: 20
  • kauderni3.jpg
    kauderni3.jpg
    100,7 KB · Weergaven: 20
Ik heb nu ruim anderhalf jaar een drietal Kauderni's zwemmen die geen voortplanting vertonen. Vroeger lukte dat altijd wel en ontstonden er al gauw paartjes.
Ik heb het vermoeden dat ik drie mannen heb zwemmen, maar voordat ik er vrouwtjes bij ga zetten vraag ik om jullie scherpe blik.
De foto's zijn het beste wat ik kon maken. Ze zitten niet stil.

Zijn dit mannetjes of zit ik fout?

Jaap
Probeer te kijken naar de onderkant, hoe dat eruit ziet en dan vergelijk wat je ziet met de onderstaande foto's
 

Bijlagen

  • Screenshot_20230721_140415.jpg
    Screenshot_20230721_140415.jpg
    237,5 KB · Weergaven: 23
Dank je. Het was even zoeken en wat extra voeren, zodat ze goed rondzwommen maar....

Twee vrouwtjes en één man. Een van de vrouwtjes zit vaak in de buurt van het mannetje. Ik moet gewoon nog wat geduld hebben, denk ik.

Jaap
 
Bovenaan