Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Ervaring vertex omega 150

Ed62

ZeewaterForum gebruiker
Hallo,,

Wie heeft er ervaring met de vertex omega 150 Eiwitafschuimer?

Ik twijfel nl tussen de deltec SC 1455 of de vertex
 
Zoals ik al melde op ander forum: ik zou voor de vertex gaan. Robustere bouw, zeer krachtig en makkelijker uit elkaar te halen

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
 
Ik heb hem ook en vind het een prima afschuimer, wel vind ik hem teveel geluid produceren vergeleken met mijn oude Bubble king afschuimers.

Klopt, prima afschuimer. En mbt geluid, hij is stiller als de bubble magus en deltec, maar niet zo stil als de bubble king. Maar je kunt beter een vertex pomp vervangen/repareren als een bubble king (red dragon). Want als je dat voor de bubble king moet doen dan kun je net zo goed de hele afschuimer in de kliko donderen....
 
Klopt, prima afschuimer. En mbt geluid, hij is stiller als de bubble magus en deltec, maar niet zo stil als de bubble king. Maar je kunt beter een vertex pomp vervangen/repareren als een bubble king (red dragon). Want als je dat voor de bubble king moet doen dan kun je net zo goed de hele afschuimer in de kliko donderen....

Dit is mooi om te weten.

bedankt.
 
Kleine update:

De vertex omega 150 is NET zo stil te krijgen als de BBK. Slechts een kleine modificatie van een paar euro en je hoort hem totaal niet meer!!!

Ik heb dit afgekeken van de BBK zelf;

P1010552.jpg

Wat je moet doen is een slangtule kopen met schroefdraad die in de pomp past, die zijn overal verkrijgbaar, die zaag je iets af, tenzij je ruimte genoeg hebt in de sump dan kun je hem gewoon lang laten. In mijn geval heb ik heb tot een centimeter afgezaagd zoals je ziet. De siliconen slang die aan de slangtule zit heb ik overigens vast getrokken met een tyrap. Vervolgens heb ik een stuk siliconen slang over de schroefdraad van de rode buis geduwd... klaar!!!

Zie hieronder ook wat BBK heeft gedaan;

aaaaaa afschuimer.jpg
 
Laatst bewerkt:
Kleine update:

De vertex omega 150 is NET zo stil te krijgen als de BBK. Slechts een kleine modificatie van een paar euro en je hoort hem totaal niet meer!!!

Ik heb dit afgekeken van de BBK zelf;

Bekijk bijlage 397788

Wat je moet doen is een slangtule kopen met schroefdraad die in de pomp past, die zijn overal verkrijgbaar, die zaag je iets af, tenzij je ruimte genoeg hebt in de sump dan kun je hem gewoon lang laten. In mijn geval heb ik heb tot een centimeter afgezaagd zoals je ziet. De siliconen slang die aan de slangtule zit heb ik overigens vast getrokken met een tyrap. Vervolgens heb ik een stuk siliconen slang over de schroefdraad van de rode buis geduwd... klaar!!!

Zie hieronder ook wat BBK heeft gedaan;

Bekijk bijlage 397789
Hallo frank,
bedankt voor je uitleg.
Als we nog vragen hebben zullen we je zeker benaderen.

Ik weet niet hoelang jij al gebruik maakt van deze afschuimer.
Maar Ik heb ook gelezen op verschillende site dat er aanpassingen geweest zijn. Dus misschien hoeven we niets aan te passen.
 
Hier draait hij al ruim 2 jaar zonder kwaliteit verlies, samen met de Vertex Vectra (skimmer neck cleaner) geen omkijken naar.
Zeer goede afschuimer.
 
Bovenaan