Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Durso Standpijp (kraan)

Ik heb er thuis eentje opstaan maar die staat volledig open.

Ik kan mijn durso volledig afstellen enkel door meer of minder lucht in de pijp te laten.

De showbak hier in de zaak hetzelfde, daar staat zelfs geen kraan tussen.

Joey
 
ik heb zelf bijmijn durso ook geen kraan zitten kan alles regelen met lucht toevoer en heb zelfs mijn uitloop pijp verkleint naar 25 mm er gaat hier 3500 L/h door zonder lawaai.


mvg Ed
 
ik ben zelf een dikke maand bezig geweest om de juiste afstelling te vinden. ben steeds naar dunner gegaan en dat is dus de pijp die in je sump uitkomt werkt hier prima.
in de overloop heb ik de orgineele diameter de stand pijp met daarop een T stuk met een klein stukkje pijp met daar op een dekseltje waar 2 kleine pijpje`s uit komen van gardena met 2 kleine kraantje`s er op waar je de lucht toevoer mee kan regelen anders kijrg je een op en neer gaant niveau je steld net zolang tot je niveau stabiel blijft.
en aan dat uit stekende T stuk zit een bocht met een korf dit om er voor tezorgen dat er geen vis door heen kan.


jmbosch zei:
Met uitloop naar 25 vervangen bedoel je dan de onderkant van je overloop standpijp ?
 
ja dat is iets wat je zelf moet beslissen een kraan is niet erg goedkoop.

ik zelf heb het er niet voor over voor iets wat je eigenlijk nooit meer gebruikt.




jmbosch zei:
Kan dus beter gewoon een kraan kopen ;)
 
Ja dat is waar, op zich is het zonde. Als je hem 1 keer afgesteld hebt ben je in principe klaar. Maar goed ik ga toch maar zo een kraantje kopen!

Verder had ik nog een vraag over de hoogte van de standpijp in de overloop.

Als je op de foto kijkt vraag ik me af of het uitmaakt hoe hoog de inlaat van van de pijp tov de onderkant van de overloop staat. Het waterniveau, begrijp ik, is te regelen met de kraan die ik er op ga zetten. Verder nog een vraag of de hoogte van de bovenkant van de inlaatbocht nog wat uitmaakt.
 

Bijlagen

  • naamloos.JPG
    naamloos.JPG
    22,8 KB · Weergaven: 39
dat is ook iets wat je zelf kan uit testen hoe lager je niveau in de overloop hoe meer water je hoort stromen dus kwestie steeds een stukje meer afzagen tot je geen geluid meer hoort en uiteraart goed over loopt.



jmbosch zei:
Ja dat is waar, op zich is het zonde. Als je hem 1 keer afgesteld hebt ben je in principe klaar. Maar goed ik ga toch maar zo een kraantje kopen!

Verder had ik nog een vraag over de hoogte van de standpijp in de overloop.

Als je op de foto kijkt vraag ik me af of het uitmaakt hoe hoog de inlaat van van de pijp tov de onderkant van de overloop staat. Het waterniveau, begrijp ik, is te regelen met de kraan die ik er op ga zetten. Verder nog een vraag of de hoogte van de bovenkant van de inlaatbocht nog wat uitmaakt.
 
Bovenaan