Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Detritus en alg...

Jeffry83

Senior Forumlid
Hoe groot is de verbinding tussen een ophoping van detritus en bruin alg (diatomen), ik probeer al 3 weken te vechten tegen diatomen, een paar dagen geleden ontdekte ik onder en naast de twee grootste stenen in mijn bak een grote ophoping van detritus in het zand, het leek wel zachte klei! Ik heb het voor de helft weg kunnen krijgen, nu nog een waterverversing om een mogelijke nitriet en nitraat piek te voorkomen, maar mijn vraag dus is, kan deze uitbraak van alg dus door de detritus tussen de stenen komen? Want ik heb een schoonmaakploeg, de slakjes zitten constant te wroeten in de bodem (maar ik denk aangezien die ene plek nogal hard was ze er misschien niet doorheen kwamen). In hele grote aquariums heb je ook plekken waar je gewoon weg niet bij kan net als deze twee stenen. Het rook trouwens niet alsof het verrot was, maar begon wel richting donkergrijs te worden.
 
Ja en dan heb je een keer rode vlap.
 
Bovenaan