Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Centropyge Potteri.

LSDragon

Veteran
Tja, wat moet ik van deze zeggen!!!!
Een extreem gekleurde Eibli (;)), heb m rond zwemmen maar weet niet precies wat ik ervan moet vinden.
Deze is kieskeurig, zoekt de beste stukjes eten uit om te eten, is ook wel een beetje schuw en laat zich het liefst niet vaak zien.
Is wel vreedzaam en trekt zich weinig van van wat er allemaal in de bak gebeurd of leeft aan. Vind zelf de mannetjeskleur mooier dan de vrouwtjeskleur.

Gezien het feit dat ik nog niet precies weet wat ik van deze moet vinden kan ik (nog) niet zeggen dat deze goedhoudbaar is.

Maar ja, time will tel.
 

Bijlagen

  • Potteri.jpg
    Potteri.jpg
    58,2 KB · Weergaven: 47
Betreft een centropyge potteri, heb er twee van rondzwemmen in mijn bak, een grote en een kleine en dat gaat al drie jaar goed. Eten permanent algen en ook alle diepvriesvoer mee, levende artemia en ook vlokken.

Jurgen van Bergen en Henegouwen
 
Eens met 1e stelling: Vanuit mijn ervaring lijkt dit een moeilijkere dwergkeizer als gemiddeld. Wát deze precies mist in het voer of anderzins weet ik niet, wel dat mijn exemplaar heel geleidelijk zijn mooie kleuren verloor, steeds stipgevoeliger werd en uiteindelijk dood ging.

Ik zou suggereren als voorwaarden: optimale waterwaarden, oud aquarium en vooral ook rust! En zelfs dan is het afwachten of het echt lang goed gaat.

Jan de Groot
 
mee eens jan
als er iets is wat deze vis nodig heeft is het rust
geen drukke bak en zeker geen dwergkeizers die niks anders doen als hem imponeren
of bang maken
ik heb er ook 1 gehad die het eerst prima deed at prima met de pot mee maar uiteindelijk van de 1 op de andere dag zat hij onder de stip en was het binnen 2 a 3 dagen gebeurd
zal deze dan ook niet eerder weer aanschaffen dan wanneer ik of een grotere bak heb
of wanneer ik mijn andere dwergkeizer kwijt ben de acanthops !
acanthops, argi, resplendens en bicolor zijn naar mijn idee een no go icm de potteri
waarom dit oordeel de acanthops en de argi weet ik zeker en gok dat de resplendens en de bicolor ivm de kleuren en uitbundige karakters het zelfde opleveren
 
Ik heb inmiddels al meer dan een jaar naar volle tevredenheid dit koppel in mijn bak.
Bij mij volkomen reefsafe en ze laten mijn Pincetvis met rust (dat deden de Acanthops niet ! daarom geruild voor deze Potterie)
 

Bijlagen

  • centropyge potterie.jpg
    centropyge potterie.jpg
    171,3 KB · Weergaven: 85
Bovenaan