Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Carbon v/s dosering stoppen

TvB_1980

Senior Forumlid
Goedemorgen.
Aangezien mn nitraat waarde erg laag is geworden (0,2) wil ik stoppen met carbon doseren. Kan ik hier in 1 keer mee stoppen of moet dit afgebouwd worden?

Gr Thijs
 
Goedemorgen.
Aangezien mn nitraat waarde erg laag is geworden (0,2) wil ik stoppen met carbon doseren. Kan ik hier in 1 keer mee stoppen of moet dit afgebouwd worden?

Gr Thijs
Het beste kan je afbouwen naar een week 3-5 dosering en daarna indien langer tijd stabiel (3-4 weken), nitraat bijdoseren om het op de gewenste peil te houden. Sponsen en filter dieren groeien beter op de daarbij gekweekte bacterien.
 
Ik ben nu al een 3 weken blijven hangen op een week 2 dosering omdat het nitraat bij deze dosering op 2,5 bleef. Maar ben een week op vakantie geweest en bij terug komst bleek het nitraat plots 0,25 te zijn. Bedenk mij net wel dat ik in deze week Nyos Goldpods automatisch heb gedoseerd en verder geen ander voer. Misschien heeft dit er iets mee te maken?
 
Bovenaan