Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

borstelwormen?

mamsi2011

ZeewaterForum lid
Hallo,


Ik vond net een 6tal kleine wormen in mijn zeepaardjesquarium. Zijn deze de borstelwormen (eerste keer dat ik die in het oranje zie). Moet ik die uithalen? De 6 zijn er al uit.

De heremietkreeftjes hebben ze bovengewoeld.


Dank.
Groeten, Caroline
 
Hallo,


Ik vond net een 6tal kleine wormen in mijn zeepaardjesquarium. Zijn deze de borstelwormen (eerste keer dat ik die in het oranje zie). Moet ik die uithalen? De 6 zijn er al uit.

De heremietkreeftjes hebben ze bovengewoeld.


Dank.
Groeten, Caroline
 

Bijlagen

  • IMG_20180412_192731_resized_20180412_073837298.jpg
    IMG_20180412_192731_resized_20180412_073837298.jpg
    22,8 KB · Weergaven: 27
Nee hoor, lekker laten zitten, deze houden je bodem lekker schoon.
Alleen de hele grote zou ik verwijderen maar dan praat ik al snel over groter dan 10 cm.

Als je zorgt dat je voer de bodem niet kan halen, dan merk je dat deze borstelwormen uitsterven of zeker niet hard groeien.
 
Helemaal met Alex eens, alleen de grote verwijderen.
mochten het er heel erg veel worden dan uitdunnen en je voederbeleid aanpassen, dan voer je teveel of wordt niet al het voer opgegeten.

groeten, Ruby
 
Dank u! Dacht dat het bij zeepaarden misschien niet zo nuttig was en zelfs gevaarlijk. Vind ze ook wel mooi zo fel oranje.

De zeepaarden eten volgens mij wel de mysis op, maar er zullen er altijd wel blijven liggen - is diepvries mysis.
En dan heb je nog de geringde goby en de hermietkreeftjes die nog meeëten.


Groetjes,
Caroline
 
Bovenaan