Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Blijvend alg probleem

Ik ga heel even wachten met alles.
Heb de afgelopen 2 dagen met een pincet zoveel mogelijk weggehaald. Normaal kwam het dan de dag daarna weer hard terug maar dat gebeurd nu niet.
Ik heb tevens water ververst een overdosering bacterieen, nieuwe watten en uv lamp.
Ik heb nu goede hoop. Van de week nog een paar astreas halen.
 
Ik ga heel even wachten met alles.
Heb de afgelopen 2 dagen met een pincet zoveel mogelijk weggehaald. Normaal kwam het dan de dag daarna weer hard terug maar dat gebeurd nu niet.
Ik heb tevens water ververst een overdosering bacterieen, nieuwe watten en uv lamp.
Ik heb nu goede hoop. Van de week nog een paar astreas halen.

goed bezig, zorg maar eerst dat je stoffen zoals nitraat en fosfaat afbouwt alvorens je iets gaat toevoegen.
 
Ja ik wacht eerst tot er iets meetbaar word. Op dit moment heb ik 0 nitraat en ook 0 fosfaat. Blijkbaar zit er nog genoeg alg om alles direct op te nemen.
Hierna kijken we wel eens verder.
 
Ja ik wacht eerst tot er iets meetbaar word. Op dit moment heb ik 0 nitraat en ook 0 fosfaat. Blijkbaar zit er nog genoeg alg om alles direct op te nemen.
Hierna kijken we wel eens verder.
Dan kan je lang wachten, zonder concurrentie heeft alg vrij spel en kan je 0 blijven meten tot je bak volledig overwoekerd is. Alg heeft een lange adem en kan in groei stagneren. Stel een deel van de alg sterft af.. zonder concurrenty: -> alg sterft af -> demineraliseerd -> no3/po4 weer terug in de waterkolom -> alg doet zich er weer goed aan. Met de pincet plukken kan, tenslotte zit no3/po4 opgesloten in de alg. Zelfde als oogsten van een scrubber.. alleen minder makkelijk.



groetjes, Tim
 
Ik denk dat je me niet helemaal goed begrijpt. Er zit al wat stukjes koraal in. Oa sterpoliep, apenhaar, wat leders, druifje, wat lps. Dit groeit nu ook al goed.

Dus ik denk dat het nu wel genoeg concurrentie heeft. Denk je van niet?
 
In het filmpje wordt een ding heel duidelijk....remove your nutrients, en voorkom dat er teveel inkomt.
 
Bovenaan