Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Balling light + spoorelementen

atrixx

ZeewaterForum lid
Hallo

Ik gebruik nu al een half jaar de balling light met spoorelementen van reef-center. Zeer tevreden over.
Nu mijn vraag is...

Ik zag een product van seachem online met de naam "fuel".
Ik las her bijna alleen maar goede dingen over. De groei en kleur word sterk verbeterd enz enz. Nu is mijn vraag of ik dat product samen mag gebruiken met de andere spoorelementen of niet?

72f1263e9dbab9a4fb649638a7f8b349.jpg
 
Afgaande op de tekst op de fles:
koolwaterstoffen, aminozuren, vetzuren, vitamines.
Ja hoor, kun je gewoon gebruiken. Vergelijkbaar met gelijksoortige producten van KZ, Fauna Marin, DSR en Joost weet wie nog meer in deze markt opereert.:cool:
Tenzij ergens op het etiket met kleine lettertjes nog een zooitje metalen wordt genoemd.
 
Ik zou eerst goed lezen wat voor elementen erin zitten anders vul je sommige elementen dubbel toe en krijg je een onbelans van div elementen met alle gevlgen van dien
Gr Leo
 
Gaat al een tijdje mee blijkbaar.
Hier een thread op ReefCentral (http://www.reefcentral.com/forums/showthread.php?t=1985871).
Los van een kleine discussie over enkele verwaarloosbare microgrammen koper lijkt men in het algemeen positief over dit product.

Maar verwacht er geen wonderen van, anders dan wat je al kent over verwacht van gelijksoortige producten.
Uiteindelijk bevatten ze allemaal hetzelfde.
 
Wat Mefisto zegt: verwacht er geen wonderen van. Volgens de beschrijving een mengseltje van fytoplankton, een ascorbinezuur en een paar vitaminen. Planktonkweken zonder zware metalen gaat niet, dus die komen mee. Zolang ze zijn ingebouwd in organische stof, geen probleem. Wordt opgegeten en ingebouwd of verdwijnt in de afschuimer.
 
Ja idd wil het 2x in de week doseren maar dit zit er blijkbaar ook nog allemaal in. En dat voeg ik ook toe met de spoorelementen van balling.
4a1e8e9498a9091dd8ed5a8befed8ce9.jpg


En dit zit bij men balling nu extra bij:
19eebae7efa89f3820efb21e5b6544b7.jpg



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Ja idd wil het 2x in de week doseren maar dit zit er blijkbaar ook nog allemaal in. En dat voeg ik ook toe met de spoorelementen van balling.

Met iedere voersoort voeg je sporenelementen/zware metalen toe aan je bak. Zonder de hoeveelheid product en de concentratie daarin te betrekken, kun je daar niets zinnigs zeggen over nut en evt.mogelijkheid voor overdosering.
 
Bovenaan