Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

aquascape met isolatieplaat

ruben999

ZeewaterForum lid
Beste aquarianen,

Ik had graag geweten als het mogenlijk is om met isolatieplaten de opbouw te maken van mijn scape,
deze zou ik dan volledig bekleden met dood steen..
zou dit beginnen rotten als ik die niet in epoxy zet?? of kan ik die zo verlijmen en bekleden met steen zonder zorgen?

thx alvast voor een antwoord
grtz ruub
 
Er zijn denk ik een paar dingen waar je je potentieel zorgen om moet maken.

1. Geeft t geen giftige stoffen af
2. Vergaat t niet onder de invloed van zout water
3. Sommige vissen, maar zeker ook zeegels, eten de algen van de stenen af. Dit doen ze zo goed dat ze je isoplaat slopen als je niet uit kijkt.

al met al zou ik persoonlijk het niet doen, al weet ik dat er mensen zijn die dit wel succesvol hebben gedaan. Welk type plaat je dan toe moet passen weet ik zo niet, maar lijkt me ook wel belangrijk.
 
Ja idd,
goede argumenten,
op puntje 3 maak ik mij geen zorgen daar ik ze volledig wil inpakken zoals een puzzel, dus gaat niks of niemand aankomen,
De andere 2 punten zijn natuurlijk crusiaal te noemen,moest er iemand de juiste materialen kennen :)




Er zijn denk ik een paar dingen waar je je potentieel zorgen om moet maken.

1. Geeft t geen giftige stoffen af
2. Vergaat t niet onder de invloed van zout water
3. Sommige vissen, maar zeker ook zeegels, eten de algen van de stenen af. Dit doen ze zo goed dat ze je isoplaat slopen als je niet uit kijkt.

al met al zou ik persoonlijk het niet doen, al weet ik dat er mensen zijn die dit wel succesvol hebben gedaan. Welk type plaat je dan toe moet passen weet ik zo niet, maar lijkt me ook wel belangrijk.
 
Dus in principe kan ik dat gerust maken en dan in epoxy zetten voor ik het bekleed, zo zijn alle problemen van de baan vermoed ik ? als iemand enige opmerkingen heeft?

grtz ruub
 
Als alles in de epoxy staat is het één blok materiaal waar geen enkel biologisch leven in ontstaat. Het doet dus feitelijk niet mee in je hele systeem

Om enigzins een biologisch "evenwicht" te krijgen, wordt juist levend steen of reefrock gebruikt.

In combinatie zou het best kunnen maar houdt het dan wel ruimtelijk dat er water omheen kan etc.
 
Bovenaan