Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

AMS SumpGuard Controller

AMS SumpGuard controller:

De ultieme sump & afschuimer controller

• Bescherming tegen een te laag niveau in de sump
• Bescherming tegen een te hoog niveau in de sump
• Droogloop bescherming opvoerpomp
• Beschermd uw afschuimer tegen overlopen/overkoken (geen drap meer dat terugstroomd in je sump)
• Skimmer Start / Stop / Pauze funkties (pauze tijd is instelbaar tussen 0 en 6uur)

* Powerbar, met gestuurde stopcontacten voor een bijvulvpomp, afschuimer pomp en opvoerpomp
* 4 waterlevel sensors (3 voor de sump + 1 voor je afschuimer)

* Stuurt uw bijvulpomp aan om het verdampt water weer aan te vullen met osmosewater.
* Stopt het bijvullen als deze abnormaal te lang duurt.
* Stopt het bijvullen als het osmose bijvulvat leeg is.

* Schakelt uw opvoerpomp uit, indien er te weinig water in het opvoervak is ( droogloop beveiliging + vermijden van het pompen van luchtbellen in je aquarium).

* Schakelt uw afschuimerpomp uit, als de afschuimbeker vol zit (skimmer overflow bescherming).
* Schakelt uw afschuimerpomp uit, als de waterstand in de sump te hoog is (skimmer overflow beveiliging), als gevolg van een opstart na een stroompanne of als gevolg van een falende opvoerpomp.

* Geeft de eindgebruiker de mogelijkheid om zijn afschuimer tijdelijk in "pauze" te zetten (bv. bij het doseren van voedsel, bacteriën, toevoegingen en andere)
De "pauze" tijd kan door de eindgebruiker traploos via een "Tijd" regelknop op de Sumpguard controler ingesteld worden.
Geheel automatische heropstart na het verlopen van de pauze tijd.

* Geeft de eindgebruiker de mogelijkheid om zijn afschuimer te starten en te stoppen door een drukknop op de Sumpguard controler (het is niet meer nodig om een lastige stekker uit te trekken of in te pluggen om een afschuimer te stoppen of te herstarten)

* Geeft steeds zowel een akoestisch als visuele alarm meldingen in geval van niveau problemen
* Alarm uitgang beschikbaar om te worden aangesloten op aquarium computer systemen zoals Aquatronica, Profilux, en andere.

Laatst bewerkt:
.

Het pakket bestaat uit:

* AMS SumpGuard Controller/powerbar
* 3 niveau sensors voor uw sump
* Sensor(s) houder
* 1 niveau sensor voor afschuimer (gaatje boren in het deksel van de afschuimer en klaar).

.

W.vreeswijk

Senior Forumlid
Is deze al op de markt wil hem graag op de bak hebben.
En zijn er al foto's van een sumpguard in werking incl gestuurde stekkerdoos.
En wat word de winkelprijs in nederland.

Groetjes wesley

xanka

ZeewaterForum gebruiker
Is deze al op de markt wil hem graag op de bak hebben.
En zijn er al foto's van een sumpguard in werking incl gestuurde stekkerdoos.
En wat word de winkelprijs in nederland.

Groetjes wesley

Super toestel! Heb hem enkele weken in bezit. Doet wat hij moet doen.

SpargelTarzan

Senior Forumlid
Simpele vraag (ben in de overweging de powerbar aan te schaffen): indien waterniveau te laag is en de opvoerpomp wordt uitgeschakeld zal door hevelwerking/restant leidingwerk je waterniveau weer stijgen... schakelt de controller de opvoerpomp dan weer in of blijft hij dan uitgeschakeld tot dat de gebruiker ingrijpt? Ik kan mij anders voorstellen dat er een ping-pong effect optreedt; de opvoerpomp continu in- en uitschakelt.

A3LXK

Onderwaterfotograaf
Is het zo dat wanneer de afschuimer uitgeschakeld wordt door bijvoorbeeld te hoge waterstand in de sump
dat je deze dan handmatig moet starten door op de start knop te drukken.
Als dit het geval is dan vind ik dat juist een groot minpunt.

Stel je bent op vakantie en krijgt een stroomstoring en dus een te hoge waterstand in de sump.
Als dan de stroom weer hersteld is start de afschuimer niet op !?!

groet
Adri

Tequilla

ZeewaterForum lid
Misschien heb ik niet goed gekeken maar kan nergens de afmetingen terugvinden (incl stekkerdoos).
kan iemand mij daar wat meer over vertellen aub? Ik ga nl een nano opstarten en zie dit zeker als n mogelijke aanwinst

tx

Tom

Bovenaan