Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Afstelling overflow

Randy

ZeewaterForum lid
Hoi, ben hier nieuw. Een jaar geleden heb ik Waterbox 35.1 Marine X gekocht, met sump.Door omstandigheden niet eerder mee begonnen dan pasgeleden. Ondervind een probleem met de afstelling van de overflow. Dacht eerst dat de afstel kraan (gate valve) van de overflow kapot was. Nieuwe gekocht, vandaag gemonteerd. Zelfde probleem, water stijgt of daalt. Gaat soms heel lang goed, dan ineens wordt de waterstand weer te hoog of te laag. Doe ik iets niet goed?
Kan het zijn dat de opvoerpomp varieert in de water toevoer? Het betreft een Jecod MDP 2500 dc. Alvast bedankt voor de antwoorden.
Randy
 
Hoi,

1. Voeg je osmosewater toe? Het water verdampt namelijk. Heb je een ATO?
2. Heb je filterzakken? Als die vol zijn moet je ze vervangen.

Groet,

Christian
 
Dank je voor je antwoord Christian, daar ligt het niet aan. Het lijkt iets met de gate valve of met de opvoerpomp. Iets anders kan ik niet bedenken. Of ik doe iets verkeerd met de opstart. Gelukkig geen levende have, nieuw water, nieuwe afzakken.
 
Je kraan zo afstellen dat er een heel klein beetje water door de noodoverloop gaat kan helpen.
 
Bovenaan