Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

4 kanaals doseer apparaat

Carly

ZeewaterForum lid
Hoi allemaal,

Ik zou graag een doseer apparaat willen aanschaffen maar heb wat vragen erover
Ik zou iig m'n kh Mg en ca ermee toe willen voegen normaal deed ik dat handmatig met poeder oplossen en er bij gooien maar voor een doseer apparaat heb je natuurlijk flessen
Maar werkt dat met die poeders of moet je kant en klare oplossing kopen ? Kan iemand mij op de goede weg helpen ? Neem aan dat als je t met poeders doet dat het niet altijd exact de zelfde samenstelling heeft en dat het doseren dan juist onnauwkeurig gaat toch ?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Sneakimonky

Senior Forumlid
Met een doseerpomp kan je juist je doseringen heel nauwkeurig doen en verspreid over de dag.
Er is geen verschil tussen zelf mixen (poeders) of een kant en klaar oplossing.
Bij de losse elementen moet je het alleen zelf aanmaken met rodi water.
Wil je liever wat gemakkelijks dan koop je kant en klare flesjes. Deze zijn uiteraard een stukje duurder.

Let wel op bij kant en klare flessen dat er ook andere stoffen in opgelost kunnen zitten.

OP
OP
C

Carly

ZeewaterForum lid
Oke ik dacht dat het anders was al met die poeders ik ik normaal gebruik neem aan dat ik dan bijv als ik een liter aan maak en zou die liter in een week toedienen natuurlijk er zoveel kh+ in oplos die ik normaal dan ook in een week zou toedienen . Of doet die kh+ oplossing ook nog wat in het flesje die ik aan maak bedoel Daalt die in het aanmaak flesje ook net als in je bak ?

OP
OP
C

Carly

ZeewaterForum lid
Oke bedankt dan is voor mij dat mysterie ook opgelost [emoji23]

Sneakimonky

Senior Forumlid
Oke bedankt dan is voor mij dat mysterie ook opgelost [emoji23]

Wellicht is het handig om je te verdiepen in balling of dsr en een van deze stock oplossingen te maken dan kan je gewoon een calculator gebruiken om te bepalen hoeveel je moet toevoegen. Adhv je gemeten waarden.

OP
OP
C

Carly

ZeewaterForum lid
Oke was al een beetje aan het neuzen maar niet iedereen stelt de zelfde vragen of heeft dezelfde manier van werken maar stock oplossingen ik ga wel even kijken of ik hier uit kan komen met zoek functie wand dat is indd handig

Bovenaan