Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Aquarium van Manuel

Tom

Senior Forumlid
Hallo,

voor een kennis maak ik alvast een dagboek aan dat best gezien mag worden! Binnenkort zal deze zelf jullie van alle info voorzien :)

hier alvast de start!

Sinds kort ben ik mn 3e zeebak opgestart. Ik heb hiervoor een speciale tuimkamer aangebouwd van 9 x 4 meter. Het aquarium zit in de muur ingebouwd en ik heb al mn apparatuur in een aparte ruimte hierachter zitten.
De bak is 2.20 m lang, 1.10 m diep en 90 cm hoog.
Aan apparatuur heb ik:
trickelfilter 2m hoog, koelmachine, kalkreactor, streamers 24.000 ltr per uur, automatisch bijvulsysteem (osmosewater), 3x 400 w giesemann, 4x T5 54 watt enz.
Ik hoop snel groei in mn steenkoralen te krijgen en jullie van stek te kunnen voorzien.
De foto's stuur ik separaat.

en natuurlijk een eerste foto!

vr gr
Tom

Bijlagen

• DSC00179.JPG
    DSC00179.JPG
    80,4 KB · Weergaven: 968
en nog wat fotos

vr gr
Tom

Bijlagen

• DSC00180.JPG
    DSC00180.JPG
    99,8 KB · Weergaven: 657
  • DSC00176.JPG
    DSC00176.JPG
    65,7 KB · Weergaven: 620
  • DSC00181.JPG
    DSC00181.JPG
    91,3 KB · Weergaven: 594
Hele mooie bak en techniek.

Klinkt een beetje als het Franky project!!

jaco vlieland zei:
wow dat is een groot aquarium :eek: t ziet er erg mooi uit
dank je!! hij draaid nog mar net 3maanden eigenlijk vor de tweede keer,de eerste keer scheurde de bodem na drie maanden en verloor ik heel mn levende haven....hopen dat het nu beter gaat haha!! groetjes Manuel

Arjan zei:
Hele mooie bak en techniek.

Klinkt een beetje als het Franky project!!
ja zoiets ja...als de groei er net zo in komt als bij Franky benk dik tevreden haha!!bedankt voor je reactie!! groetjes Manuel!!

timwijgerde zei:
erg mooi Tom! Misschien nog een bodempje erin? Wat is de soortnaam van die twee op frikandellen lijkende koralen?
hoi Tim dat bodempje komt nog mar kwil eerst mn bak laten rijpen en un goed biologisch evenwicht creeren!!en die dikke frikandellen is plexaurella sp. dus un ledergorgoon mar wel supervet en megapoliepen erop haha!! groetjes Manuel!!

en nog wat fot's per 14-3-2006

Er staat un Turbo Floter 5000 Twin van aqua medic op,hij wordt aangedreven door 3x or3500 waarvan 2 voor de lucht!! hij is 2.20m hoog mar werkt perfect!! bedankt voor de interesse....groetjes Manuel

Manuel, ik heb nog even geen tijd gehad voor de foto's ik post ze zo snel mogelijk!

mvg
Tom

zal het even snel doen, bij deze :)

vr gr
Tom

Bijlagen

• DSC00204.JPG
    DSC00204.JPG
    51,6 KB · Weergaven: 1.087
Netjes! :goed:

das mooi Tom bedankt en sorry voor het ongemak mar ik krijg het echt nie vor elkaar,kheb het zelfs met......foto in je bericht hoe?van Tanne geprobeerd en zelfs dan gaat er iets fout,dus kzal er zo snel mogelijk iemand bijhalen die me het un keer voor kan doen!! groetjes Manuel!!

Met plezier gedaand is geen probleem, altijd leuk met mooie plaatjes werken!

succes
vr gr
Tom

MDJ zei:
Netjes! :goed:
Bedankt....mar un bak hoeft nie groot te zijn om mooi te zijn he...jou bak en foto's zien er ook goed uit alleen de hond heeft het verkeerde shirt aan haha!! groetjes Manuel

kijk manuel
speciaal geschreven voor je te helpen met je fotos
zie link
http://www.zeewaterforum.org/forums/showthread.php?t=22984

manuel69 zei:
das mooi Tom bedankt en sorry voor het ongemak mar ik krijg het echt nie vor elkaar,kheb het zelfs met......foto in je bericht hoe?van Tanne geprobeerd en zelfs dan gaat er iets fout,dus kzal er zo snel mogelijk iemand bijhalen die me het un keer voor kan doen!! groetjes Manuel!!

pofh zei:
Heel mooi gedaan zeg. Het aquarium "spreekt" echt. Echt super !
Bedankt voor het compliment....

Back
Bovenaan